Veelgestelde vragen over Reizen op Rekening en Voordeelproducten
E-mailadres wijzigen
-
Ja dat kan, maar wij raden het niet aan. Digitale betaalpassen worden namelijk regelmatig door je bank vervangen om fraude te voorkomen. Je hebt dit niet door, omdat je geen melding van je bank krijgt als je digitale betaalpas vervangen wordt. Je ziet de reizen die je dan met je nieuwe betaalpas hebt gemaakt niet meer in je reisoverzicht. Na elke vervanging, moet je dan opnieuw Connexxion Voordeel aan je nieuwe digitale betaalpas toevoegen. Je begint dan weer opnieuw met korting opbouwen.
Wil je zeker weten dat je altijd met het Connexxion Voordeel reist? Voeg Connexxion Voordeel dan toe aan je fysieke betaalpas. En wil je toch met je digitale betaalpas in- en uitchecken? Check dan regelmatig of de korting nog wordt berekend. Dit zie je terug in je reiskosten. -
Wil je het e-mailadres van je mijn-account wijzigen stuur dan een mail naar [email protected] en gebruik de onderwerpregel: Wijzigen mailadres van Mijn-account.
Reizen op Rekening
-
Log in op de mijn-omgeving en vul binnen jouw account de gegevens voor het e-mandaat aan.
-
Ja dat kan, maar wij raden het niet aan. Digitale betaalpassen worden namelijk regelmatig door je bank vervangen om fraude te voorkomen. Je hebt dit niet door, omdat je geen melding van je bank krijgt als je digitale betaalpas vervangen wordt. Je ziet de reizen die je dan met je nieuwe betaalpas hebt gemaakt niet meer in je reisoverzicht. Na elke vervanging, moet je dan opnieuw Connexxion Voordeel aan je nieuwe digitale betaalpas toevoegen. Je begint dan weer opnieuw met korting opbouwen.
Wil je zeker weten dat je altijd met het Connexxion Voordeel reist? Voeg Connexxion Voordeel dan toe aan je fysieke betaalpas. En wil je toch met je digitale betaalpas in- en uitchecken? Check dan regelmatig of de korting nog wordt berekend. Dit zie je terug in je reiskosten. -
Nog geen mijn-account? Een account aanmaken is eenvoudig. Klik hier voor het stappenplan.
-
Ga naar tabblad ‘Persoonlijke gegevens’ en scroll naar het onderdeel met de bankgegevens. Daar kan je het bankrekeningnummer in het mijn-account aanpassen.
-
Het is mogelijk om jouw geboortedatum aan te passen via het tabblad ‘Persoonlijke gegevens’ binnen het mijn-account.
Hoe werkt het?
-
Nee. Je kunt een voordeelproduct opzeggen en bij ons op rekening blijven reizen met Transdev Flex. Maar let op: Je reist dan voortaan binnen het reisgebied van het voordeelproduct (bijvoorbeeld Zeeland) zonder gratis korting.
-
Ja dat kan, maar wij raden het niet aan. Digitale betaalpassen worden namelijk regelmatig door je bank vervangen om fraude te voorkomen. Je hebt dit niet door, omdat je geen melding van je bank krijgt als je digitale betaalpas vervangen wordt. Je ziet de reizen die je dan met je nieuwe betaalpas hebt gemaakt niet meer in je reisoverzicht. Na elke vervanging, moet je dan opnieuw Connexxion Voordeel aan je nieuwe digitale betaalpas toevoegen. Je begint dan weer opnieuw met korting opbouwen.
Wil je zeker weten dat je altijd met het Connexxion Voordeel reist? Voeg Connexxion Voordeel dan toe aan je fysieke betaalpas. En wil je toch met je digitale betaalpas in- en uitchecken? Check dan regelmatig of de korting nog wordt berekend. Dit zie je terug in je reiskosten. -
Als je een Reizen op Rekening of voordeelproduct hebt aangevraagd, moet je eenmalig het reisproduct Transdev Flex (reizen op rekening) op jouw persoonlijke OV-chipkaart laden. Zonder dit gratis serviceproduct kun je namelijk niet reizen op rekening. Je krijgt daarover van ons een email.
Na ontvangst van onze e-mail, ga je naar een servicepunt. Het dichtstbijzijnde servicepunt vind je via de Servicepuntzoeker
Je houdt jouw OV-chipkaart voor het ophaalpunt en haalt het product ‘Reizen op Rekening’ op. Jouw kaart wordt dan automatisch in enkele seconden naar Reizen op Rekening omgeschakeld.
-> Goed om te weten: het product dat je ophaalt en op je OV-chipkaart zet, heet Reizen op Rekening, niet Zeeland Voordeel. -
Je kunt jouw ritten met de OV-chipkaart meteen zien, maar de OV-chipkaartoverzichten tonen geen ritprijs (of een prijs van 0,00 euro). Alleen als je inlogt op de Mijn-omgeving, kunt je bij Mijn Reishistorie de correcte ritprijs zien, inclusief eventuele korting.
-
Het duurt normaal gesproken 2 dagen. Als je bent vergeten uit te checken, kan het tot maximaal 23 dagen duren, voordat de rit -in de reis waarbij je vergat uit te checken- zichtbaar wordt in Reishistorie.