Veelgestelde vragen over Reizen op Rekening en Voordeelproducten
E-mailadres wijzigen of Mijn-account verwijderen
-
Wat jammer dat je jouw Mijn-account wil verwijderen. Dit kan op de volgende manier:
- Log in bij https://mijn.transdev.nl/login
- Ga naar het tabblad 'Profielgegevens'
- Scroll naar onder en klik op 'Account verwijderen'
- Vink de checkbox aan en klik nogmaals op account verwijderen.
-
Ja dat kan, maar wij raden het niet aan. Digitale betaalpassen worden namelijk regelmatig door je bank vervangen om fraude te voorkomen. Je hebt dit niet door, omdat je geen melding van je bank krijgt als je digitale betaalpas vervangen wordt. Je ziet de reizen die je dan met je nieuwe betaalpas hebt gemaakt niet meer in je reisoverzicht. Na elke vervanging, moet je dan opnieuw Connexxion Voordeel aan je nieuwe digitale betaalpas toevoegen. Je begint dan weer opnieuw met korting opbouwen.
Wil je zeker weten dat je altijd met het Connexxion Voordeel reist? Voeg Connexxion Voordeel dan toe aan je fysieke betaalpas. En wil je toch met je digitale betaalpas in- en uitchecken? Check dan regelmatig of de korting nog wordt berekend. Dit zie je terug in je reiskosten. -
Wil je het e-mailadres van je mijn-account wijzigen stuur dan een mail naar [email protected] en gebruik de onderwerpregel: Wijzigen mailadres van Mijn-account.
Reizen op Rekening
-
Ja dat kan, maar wij raden het niet aan. Digitale betaalpassen worden namelijk regelmatig door je bank vervangen om fraude te voorkomen. Je hebt dit niet door, omdat je geen melding van je bank krijgt als je digitale betaalpas vervangen wordt. Je ziet de reizen die je dan met je nieuwe betaalpas hebt gemaakt niet meer in je reisoverzicht. Na elke vervanging, moet je dan opnieuw Connexxion Voordeel aan je nieuwe digitale betaalpas toevoegen. Je begint dan weer opnieuw met korting opbouwen.
Wil je zeker weten dat je altijd met het Connexxion Voordeel reist? Voeg Connexxion Voordeel dan toe aan je fysieke betaalpas. En wil je toch met je digitale betaalpas in- en uitchecken? Check dan regelmatig of de korting nog wordt berekend. Dit zie je terug in je reiskosten. -
Er zit een leeftijdsrestrictie op het aanmaken van een mijn-account. Tijdens het aanmaken van een nieuw mijn-account moet je een geboortedatum opgeven waarbij de leeftijd 16 jaar of ouder is. We kunnen je geboortedatum gebruiken om instellingen voor je mijn-account te bieden die geschikt zijn voor je leeftijd.
Tip! Je kan als ouder/voogd een mijn-account aanmaken en de OV-chipkaart van jouw kind toevoegen aan het mijn-account. -
Het is mogelijk om jouw geboortedatum aan te passen via het tabblad ‘Persoonlijke gegevens’ binnen het mijn-account.
-
Op de homepagina van een ‘mijn’ omgeving wordt per OV-chipkaart zowel de ingangsdatum als de vervaldatum van de kaart getoond, dit betekent het volgende:
• De ingangsdatum is de datum dat de kaart is toegevoegd aan de ‘Mijn-account’
• De vervaldatum is de datum waarop de kaart vervalt, deze datum staat ook op de OV-chipkaart zelf. -
Het is mogelijk om per geregistreerde OV-chipkaart een door jezelf gekozen aliasnaam in te stellen. Hiervoor klik je op “Bewerk kaart” op de homepage bij de gekozen OV-chipkaart. Er wordt dan een pop-up getoond waar een aliasnaam ingevuld en bewaard kan worden. De aliasnaam kan onbeperkt worden gewijzigd.
Hoe werkt het?
-
Als je een Reizen op Rekening of voordeelproduct hebt aangevraagd, moet je eenmalig het reisproduct Transdev Flex (reizen op rekening) op jouw persoonlijke OV-chipkaart laden. Zonder dit gratis serviceproduct kun je namelijk niet reizen op rekening. Je krijgt daarover van ons een email.
Na ontvangst van onze e-mail, ga je naar een servicepunt. Het dichtstbijzijnde servicepunt vind je via de Servicepuntzoeker
Je houdt jouw OV-chipkaart voor het ophaalpunt en haalt het product ‘Reizen op Rekening’ op. Jouw kaart wordt dan automatisch in enkele seconden naar Reizen op Rekening omgeschakeld.
-> Goed om te weten: het product dat je ophaalt en op je OV-chipkaart zet, heet Reizen op Rekening, niet Zeeland Voordeel. -
Ja dat kan, maar wij raden het niet aan. Digitale betaalpassen worden namelijk regelmatig door je bank vervangen om fraude te voorkomen. Je hebt dit niet door, omdat je geen melding van je bank krijgt als je digitale betaalpas vervangen wordt. Je ziet de reizen die je dan met je nieuwe betaalpas hebt gemaakt niet meer in je reisoverzicht. Na elke vervanging, moet je dan opnieuw Connexxion Voordeel aan je nieuwe digitale betaalpas toevoegen. Je begint dan weer opnieuw met korting opbouwen.
Wil je zeker weten dat je altijd met het Connexxion Voordeel reist? Voeg Connexxion Voordeel dan toe aan je fysieke betaalpas. En wil je toch met je digitale betaalpas in- en uitchecken? Check dan regelmatig of de korting nog wordt berekend. Dit zie je terug in je reiskosten. -
Nee. Je kunt een voordeelproduct opzeggen en bij ons op rekening blijven reizen met Transdev Flex. Maar let op: Je reist dan voortaan binnen het reisgebied van het voordeelproduct (bijvoorbeeld Zeeland) zonder gratis korting.
-
Op dit moment kun je alleen in- en uitchecken met je betaalpas zonder abonnement of voordeelproduct. Wil je hier wel mee reizen? Gebruik dan nog een tijdje je OV-chipkaart.
-
Het tarief van een busrit wordt bepaald door het aantal kilometers van je reis.
Heel vaak is de lengte van je heenreis niet even lang als je terugreis.
Dit kan verschillende oorzaken hebben:- De instaphalte is net op een andere locatie dan de uitstaphalte;
- De weg naar je bestemming gaat langs een andere route dan je terugweg;
- Je maakt op de heen- of terugreis een overstap. Aangezien het opstaptarief bij je eerste reisdeel opgeteld wordt, krijg je een prijsverschil.