Veelgestelde vragen over Reizen op Rekening en Voordeelproducten
E-mailadres wijzigen
-
Wil je het e-mailadres van je mijn-account wijzigen stuur dan een mail naar klantenservice@connexxion.nl en gebruik de onderwerpregel: Wijzigen mailadres van Mijn-account.
Reizen op Rekening
-
Log in op de mijn-omgeving en vul binnen jouw account de gegevens voor het e-mandaat aan.
-
Nog geen mijn-account? Een account aanmaken is eenvoudig. Klik hier voor het stappenplan.
-
Ga naar tabblad ‘Persoonlijke gegevens’ en scroll naar het onderdeel met de bankgegevens. Daar kan je het bankrekeningnummer in het mijn-account aanpassen.
-
Het is mogelijk om jouw geboortedatum aan te passen via het tabblad ‘Persoonlijke gegevens’ binnen het mijn-account.
-
Op de homepagina van een ‘mijn’ omgeving wordt per OV-chipkaart zowel de ingangsdatum als de vervaldatum van de kaart getoond, dit betekent het volgende:
• De ingangsdatum is de datum dat de kaart is toegevoegd aan de ‘Mijn-account’
• De vervaldatum is de datum waarop de kaart vervalt, deze datum staat ook op de OV-chipkaart zelf.
Hoe werkt het?
-
Nee. Je kunt een voordeelproduct opzeggen en bij ons op rekening blijven reizen met Transdev Flex. Maar let op: Je reist dan voortaan binnen het reisgebied van het voordeelproduct (bijvoorbeeld Zeeland) zonder gratis korting.
-
Als je een Reizen op Rekening of voordeelproduct hebt aangevraagd, moet je eenmalig het reisproduct Transdev Flex (reizen op rekening) op jouw persoonlijke OV-chipkaart laden. Zonder dit gratis serviceproduct kun je namelijk niet reizen op rekening. Je krijgt daarover van ons een email.
Na ontvangst van onze e-mail, ga je naar een servicepunt. Het dichtstbijzijnde servicepunt vind je via de Servicepuntzoeker
Je houdt jouw OV-chipkaart voor het ophaalpunt en haalt het product ‘Reizen op Rekening’ op. Jouw kaart wordt dan automatisch in enkele seconden naar Reizen op Rekening omgeschakeld.
-> Goed om te weten: het product dat je ophaalt en op je OV-chipkaart zet, heet Reizen op Rekening, niet Zeeland Voordeel. -
Je kunt jouw ritten met de OV-chipkaart meteen zien, maar de OV-chipkaartoverzichten tonen geen ritprijs (of een prijs van 0,00 euro). Alleen als je inlogt op de Mijn-omgeving, kunt je bij Mijn Reishistorie de correcte ritprijs zien, inclusief eventuele korting.
-
Het duurt normaal gesproken 2 dagen. Als je bent vergeten uit te checken, kan het tot maximaal 23 dagen duren, voordat de rit -in de reis waarbij je vergat uit te checken- zichtbaar wordt in Reishistorie.
-
Als je jouw treinreizen niet via ons gefactureerd wilt krijgen, kun je treinreizen op rekening uitzetten. Ga daarvoor naar de Mijn-omgeving > Producten > zet treinreizen op rekening uit en volg de aanwijzingen in onze email(s). Je moet de bestelling voor beëindiging nog wel activeren op jouw OV-chipkaart.
Let op: Treinreizen op rekening blijft actief op jouw OV-chipkaart zolang je de bestelling nog niet hebt opgehaald.