FAQ's
-
Nee. Je kunt een voordeelproduct opzeggen en bij ons op rekening blijven reizen met Transdev Flex. Maar let op: Je reist dan voortaan binnen het reisgebied van het voordeelproduct (bijvoorbeeld Zeeland) zonder gratis korting.
-
Als je een Reizen op Rekening of voordeelproduct hebt aangevraagd, moet je eenmalig het reisproduct Transdev Flex (reizen op rekening) op jouw persoonlijke OV-chipkaart laden. Zonder dit gratis serviceproduct kun je namelijk niet reizen op rekening. Je krijgt daarover van ons een email.
Na ontvangst van onze e-mail, ga je naar een servicepunt. Het dichtstbijzijnde servicepunt vind je via de Servicepuntzoeker
Je houdt jouw OV-chipkaart voor het ophaalpunt en haalt het product ‘Reizen op Rekening’ op. Jouw kaart wordt dan automatisch in enkele seconden naar Reizen op Rekening omgeschakeld.
-> Goed om te weten: het product dat je ophaalt en op je OV-chipkaart zet, heet Reizen op Rekening, niet Zeeland Voordeel. -
Je kunt jouw ritten met de OV-chipkaart meteen zien, maar de OV-chipkaartoverzichten tonen geen ritprijs (of een prijs van 0,00 euro). Alleen als je inlogt op de Mijn-omgeving, kunt je bij Mijn Reishistorie de correcte ritprijs zien, inclusief eventuele korting.
-
Het duurt normaal gesproken 2 dagen. Als je bent vergeten uit te checken, kan het tot maximaal 23 dagen duren, voordat de rit -in de reis waarbij je vergat uit te checken- zichtbaar wordt in Reishistorie.
-
Als je jouw treinreizen niet via ons gefactureerd wilt krijgen, kun je treinreizen op rekening uitzetten. Ga daarvoor naar de Mijn-omgeving > Producten > zet treinreizen op rekening uit en volg de aanwijzingen in onze email(s). Je moet de bestelling voor beëindiging nog wel activeren op jouw OV-chipkaart.
Let op: Treinreizen op rekening blijft actief op jouw OV-chipkaart zolang je de bestelling nog niet hebt opgehaald.
-
Laat jouw kaart uitlezen door een kaartautomaat en druk op 'ophalen bestelling'. Je ziet na enkele seconden op het scherm twee bestellingen: 'Transdev Flex bus, tram, metro' en ‘Transdev Flex trein'. Deze twee gratis serviceproducten heb je nodig om te kunnen reizen op rekening. Als je daarna jouw OV-chipkaart weer tegen de automaat houdt, dan wordt je kaart omgezet naar reizen op rekening voor alle vormen van openbaar vervoer.
-
Als een rit in twee kortingsstaffels valt, wordt de korting in de juiste verhouding van het deel in de ene en het deel in de andere staffel toegepast. De korting wordt per rit afgerond op hele eurocenten.
-
Je moet met de OV-chipkaart altijd uitchecken, ook als je op rekening reist. Als je dat vergeet, brengen wij een correctietarief in rekening. Dat bedrag is gelijk aan het instaptarief dat op de betreffende rit geldt voor reizen op saldo.
Hier kun je aangeven dat je vergeten bent in- of uit te checken. -
Zolang we niet zeker weten of de ontbrekende checkout-transactie toch nog kan binnenkomen, brengen wij de reis nog niet bij je in rekening. Wel zo eerlijk. We wachten maximaal 23 dagen. Let op: Zo’n rit zal dan in veel gevallen pas in de volgende factuurperiode in rekening worden gebracht.
Hier kun je aangeven dat je vergeten bent in- of uit te checken. -
Connexxion en Hermes zijn onderdeel van Transdev. Om te profiteren van een voordeelproduct, moet op jouw OV-chipkaart het gratis serviceproduct Transdev Flex staan. Zo kun je bij Connexxion/Transdev/Hermes op rekening gaan reizen en korting opbouwen.
-
Tijdens het registreren van een OV-chipkaart binnen de mijn-omgeving wordt gecontroleerd of er conflicterende producten op je OV-chipkaart staan.
Een conflicterend product is een product dat niet te combineren is met Reizen of Rekening of een voordeelproduct. Bijvoorbeeld: NS Flex, GVB Flex of een ander kortingsproduct. Zodra er een conflicterend product wordt aangetroffen zal de mijn-omgeving een passende waarschuwing geven dat je eerst het conflicterende product moet (laten) verwijderen of aanpassen door/bij een andere vervoerder, voordat er een ander product binnen de mijn-omgeving aangeschaft/aangezet kan worden.
-
Nee dit is niet mogelijk. Net als bij abonnementen geldt dat je een persoonlijke OV-chipkaart nodig hebt voor Reizen op Rekening of een voordeelproduct.
-
Op dit moment kun je alleen in- en uitchecken met je betaalpas zonder abonnement of voordeelproduct. Wil je hier wel mee reizen? Gebruik dan nog een tijdje je OV-chipkaart.
-
Nee, dit is niet mogelijk. Je reist óf met het saldo op jouw OV-chipkaart óf op rekening met of zonder een voordeelproduct.
-
Het tarief van een busrit wordt bepaald door het aantal kilometers van je reis.
Heel vaak is de lengte van je heenreis niet even lang als je terugreis.
Dit kan verschillende oorzaken hebben:- De instaphalte is net op een andere locatie dan de uitstaphalte;
- De weg naar je bestemming gaat langs een andere route dan je terugweg;
- Je maakt op de heen- of terugreis een overstap. Aangezien het opstaptarief bij je eerste reisdeel opgeteld wordt, krijg je een prijsverschil.
-
Op het moment dat wij de maandfactuur voor je maken, kan een deel van je reistransacties nog niet verwerkt zijn. Die ontbrekende ritten en bijbehorende reiskosten tellen pas mee in de volgende factuurperiode. Hierdoor kan het voorkomen, dat je voor de betreffende ritten in een volgende Factuurperiode meer of minder korting ontvangt. Eventuele verschillen die hierdoor ontstaan, worden niet verrekend.