• Ga naar de content
  • Ga naar het menu
  • Ga naar de footer
  • Webshop
  • Dit is het Transdev logo
    • Engels EN
    • Duits DE
  • Webshop
Dit is het Connexxion logo
Account aanmaken
Schiphol medewerker? Lees eerst dit


  • Alles over onze routes
    • Mijn gebied

      Bekijk alle reisinformatie, vervoersbewijzen en acties voor jouw vervoersgebied

    • Haltes en tijden

      Zoek een lijnennetkaart, de dienstregeling van je buslijn of de vertrektijden bij een halte.

    • Vervoersmiddelen

      Naast de reguliere buslijnen en treinen heb je nog meer soorten vervoer om van A naar B te reizen.

  • Alle reisinformatie
    • Actuele reisinformatie

      Plan je reis, zoek een dienstregeling of bekijk de storingen en omleidingen.

    • Apps op je mobiel

      Een reis plannen, overstap aanvragen, OVflex busje reserveren en een M-ticket kopen. Regel het via een app.

    • In- en uitchecken

      Vergeet niet altijd in en uit te checken! Ook voor abonnementhouders.

    • Reizen met een beperking

      Ben je afhankelijk van een rolstoel, slechtziend of blind of als begeleider mee? Bekijk de mogelijkheden.

    • In de bus

      Wat mag je meenemen, welke faciliteiten bieden we en welke regels gelden er in de bus?

    • In de trein

      Ga je reizen met onze trein? Hier lees je wat je mag meenemen en welke we faciliteiten bieden.

  • Alles over vervoerbewijzen
    • Abonnementen

      Er zijn verschillende soorten abonnementen voor wie regelmatig reist. Wat is voor jou het meest geschikt?

    • Kaartjes en e-tickets

      Er zijn verschillende losse kaartjes te koop in de bus of je kunt een e-ticket kopen.

    • Saldo op je OV-chipkaart

      Wil je met je OV-chipkaart op saldo reizen? Lees meer over de kosten of koop je saldo online.

    • Aanbiedingen

      Lees meer over acties rondom evenementen, speciale dagen of een andere campagne.

    • OVpay

      Check in en uit met je betaalpas, creditcard of met de betaalapp op je telefoon.

  • Alles over klantenservice
    • Veelgestelde vragen

      Kom je er niet uit? Kijk naar onze veelgestelde vragen.

    • Gevonden voorwerpen

      Iets verloren in één van onze voertuigen? We helpen je graag om jouw eigendom weer terug te vinden.

    • Geld terugvragen

      Rit uitgevallen? Vergeten uit te checken? Iets anders gebeurd? Kijk of je recht hebt op geldteruggave.

    • Contact

      Neem contact met ons op.

    • Klachten of complimenten

      Heb je een klacht, tip of compliment over onze dienstverlening? We helpen je graag verder.

Mijn Connexxion


Account aanmaken
Schiphol medewerker? Lees eerst dit

Klantenservice

  • Veelgestelde vragen
  • Geld terugvragen
  • Klachten
  • Gevonden voorwerpen
  • Contact
Klantenservice
Geld terugvragen

Geld terugvragen

Vergeten uit te checken? Is er saldo afgeschreven terwijl je een abonnement hebt? Viel je rit uit? Of wil je een abonnement stoppen? Afhankelijk van het vervoersgebied waar je hebt gereisd, kun je wellicht een vergoeding krijgen. 
Lees via de tabbladen meer over de vijf mogelijkheden voor geld terugvragen.

Vergeten uit te checken of verkeerd in- en uitgecheckt

Vergeten uit te checken? Verkeerd in- of uitgecheckt tussen verschillende vervoerders? Vraag dan vergoeding aan via uitcheckgemist.nl.
Ga naar uitcheckgemist.nl

Wanneer je op rekening reist

Heb je een NS-businesscard? Of NSflex? Vraag dan vergoeding aan via de NS-website.
Ga naar NS.nl

Onterecht saldo afgeschreven van je OV-chipkaart?

Is er saldo afgeschreven terwijl je een vrij-reizen abonnement hebt? Of is er te veel saldo afgeschreven? Vul dan onderstaande formulier in om geld terug te vragen.

Formulier Saldo Terugvragen
Op de verwerking van de persoonsgegevens is het privacystatement van toepassing.

Onjuist pintransactie in de bus

Heb je een kaartje gekocht in de bus en is er te veel geld van je rekening afgeschreven? Vul dan het formulier 'geld terug bij onjuiste pintransactie' in.
'Geld terug bij onjuiste pintransactie' formulier

Rituitval, vertraging en andere ongemakken

In sommige gevallen van ongemak tijdens de reis, kunnen wij geld teruggeven. Aangezien wij samen met onze opdrachtgevers - gemeenten en provincies - bepalen wat de compensatieregels zijn, verschillen deze per vervoersgebied.

Lees eerst de compensatieregels in jouw vervoersgebied

  • Amstelland-Meerlanden
  • Gooi en Vechtstreek
  • Haarlem-IJmond
  • Hoeksche Waard Goeree Overflakkee

  • Noord-Holland Noord
  • Valleilijn
  • Zaanstreek
  • Zeeland

Vervoersgebied

Vraag je je af in welk vervoersgebied je precies gereisd hebt?
Ga naar overzicht vervoersgebieden

Geld terugvragen

Denk je dat je recht hebt op geld terug? Vul dan het formulier 'geld terug bij omgemak' in.
Ga naar formulier: geld terug bij ongemak

Abonnement beëindigen

Wil je een abonnement beëindigen? Alle abonnementen zijn voor het einde van de bedenktijd te beëindigen. Is de bedenktijd voorbij, dan kun je bij vrij-reizen jaarabonnementen geld terug krijgen als je het abonnement beëindigt.
Ga naar overzicht productvoorwaarden

Bedenktijd

Verkeerd abonnement gekocht of van mening veranderd? Je ontvangt 100% van het aankoopbedrag terug wanneer je je gekozen abonnement uiterlijk de tweede dag van de geldigheid van het abonnement beëindigt.

Als je het abonnement in onze webshop hebt besteld, kun je de bestelling tot 14 dagen na aankoopdatum kosteloos annuleren mits je het Reisproduct nog niet op je OV-chipkaart geladen hebt.

Voorbeelden
  • Product gekocht op 25 maart met ingangsdatum 4 april? Dan heb je t/m 5 april 23.59 om het abonnement te beëindigen.
  • Product gekocht op 8 december met ingangsdatum 8 december? Dan heb je t/m 9 december 23.59 om het abonnement te beëindigen.

Na bedenktijd

Is de hierboven uitgelegde bedenktijd verstreken? Dan kun je bij alle vrij-reizen jaarabonnementen geld terug krijgen - ook wel restitutie genoemd - als je je abonnement beëindigt.

Voorbeelden teruggave voor vrij-reizen jaarabonnement met ingangsdatum 1 januari:
  • beëindigen 31 januari: 90% teruggave min € 5,- administratiekosten
    Je hebt gebruikt gemaakt van 1 van de 10 te betalen maanden.
  • beëindigen 31 mei: 50% teruggave min € 5,- administratiekosten
    Je hebt gebruikt gemaakt van 5 van de 10 te betalen maanden.
  • beëindigen 31 oktober: geen teruggave
    Je hebt gebruikt gemaakt van de 10 te betalen maanden. Laatste twee maanden zijn 'cadeau' in jaarabonnementen.
Bij maandabonnementen en kortingskaarten krijg je geen geld terug bij beëindigen na de bedenktijd.

Hoe beëindig je je abonnement?

Vul het 'Abonnement beëindigen' formulier om je abonnement te beëindigen. Het tijdstip van versturen geldt als tijd van aanvraag.
Ga naar formulier: abonnement beëindigen
  • Direct naar

    • Dienstregelingen
    • Waar rijden we?
    • Actuele reisinformatie
    • Storingen en omleidingen
  • Meer Connexxion

    • Over ons
    • Duurzaamheid
    • Connexxion Taxi
    • Werken bij Transdev
    • Werken bij Connexxion Taxi
  • Vervoerbewijzen

    • Abonnementen
    • Losse kaartjes
    • Saldo
    • Aanbiedingen
  • Klantenservice

    • Gevonden voorwerpen
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
    • Nieuws
Connexxion  Alles voor de reiziger.

  • Ga naar Breng homepage
  • Ga naar Hermes homepage
  • Ga naar Overal (reizen in Noord-Holland Noord) homepage
  • Ga naar OV regio IJsselmond homepage
  • Ga naar Texelhopper homepage

  • Disclaimer
  • Cookies
  • Privacy
  • Voorwaarden
©2023 Transdev Nederland
Voor een goed werkende website maken wij gebruik van cookies en daarvoor hebben wij jouw toestemming nodig. Lees meer over ons cookiebeleid.