FAQ's
-
Log in op de mijn-omgeving en vul binnen jouw account de gegevens voor het e-mandaat aan.
-
Nog geen mijn-account? Een account aanmaken is eenvoudig. Klik hier voor het stappenplan.
-
Ga naar tabblad ‘Persoonlijke gegevens’ en scroll naar het onderdeel met de bankgegevens. Daar kan je het bankrekeningnummer in het mijn-account aanpassen.
-
Het is mogelijk om jouw geboortedatum aan te passen via het tabblad ‘Persoonlijke gegevens’ binnen het mijn-account.
-
Op de homepagina van een ‘mijn’ omgeving wordt per OV-chipkaart zowel de ingangsdatum als de vervaldatum van de kaart getoond, dit betekent het volgende:
• De ingangsdatum is de datum dat de kaart is toegevoegd aan de ‘Mijn-account’
• De vervaldatum is de datum waarop de kaart vervalt, deze datum staat ook op de OV-chipkaart zelf. -
Het is mogelijk om per geregistreerde OV-chipkaart een door jezelf gekozen aliasnaam in te stellen. Hiervoor klik je op “Bewerk kaart” op de homepage bij de gekozen OV-chipkaart. Er wordt dan een pop-up getoond waar een aliasnaam ingevuld en bewaard kan worden. De aliasnaam kan onbeperkt worden gewijzigd.
-
Een Mijn Transdev Account is hetzelfde als een Mijn Connexxion- of Mijn Hermes account. Connexxion en Hermes zijn onderdeel van Transdev.
Heb je nog geen Mijn-account? Of heb je al een Mijn-account en wil je weten hoe je na inloggen op je Mijn-account een voordeelproduct op je OV-chipkaart kunt zetten? Lees dan de volgende vraag (Hoe maak ik een account aan en regel ik reizen op rekening met of zonder voordeelproduct?
-
Er zit een leeftijdsrestrictie op het aanmaken van een mijn-account. Tijdens het aanmaken van een nieuw mijn-account moet je een geboortedatum opgeven waarbij de leeftijd 16 jaar of ouder is. We kunnen je geboortedatum gebruiken om instellingen voor je mijn-account te bieden die geschikt zijn voor je leeftijd.
Tip! Je kan als ouder/voogd een mijn-account aanmaken en de OV-chipkaart van jouw kind toevoegen aan het mijn-account. -
De periode waarover je elke maand de factuur ontvangt, heet een factuurperiode. Die periode is niet de kalendermaand, maar een periode die begint op de dag van de maand waarop je Reizen op Rekening of het voordeelproduct in laat ingaan en die loopt tot dezelfde dag van de daaropvolgende maand. Voorbeeld: Aanmelden op 15 april leidt tot een Factuurperiode van de 15e van iedere maand tot de 14e van de daaropvolgende maand. Je kunt dus elke dag van de maand beginnen met reizen op rekening of een voordeelpropositie.
-
Bij reizen op rekening met of zonder voordeelproduct betaal je achteraf. Er wordt maandelijks automatisch een bedrag afgeschreven van je rekening. Om dit bedrag af te kunnen schrijven, hebben we je toestemming nodig. Daarom geef je digitaal een mandaat af via je eigen bank. Tijdens het aanvraagproces word je doorverwezen naar de online omgeving van je bank. Mocht je voor het inloggen bij je bank een speciale inlogcode gebruiken, dan is het handig om deze bij de hand te houden terwijl je bestelt.
Lees hier meer over de toestemming voor een automatische incasso. -
Bij ‘reizen op rekening’ betaal je achteraf al je reizen met bus, trein, tram en metro. Je checkt gewoon in en uit met je persoonlijke OV-chipkaart, maar je hoeft je niet druk te maken of je wel voldoende saldo op je rekening hebt staan. De kosten voor je gemaakte reizen worden maandelijks op een vast moment van je rekening afgeschreven.
Voor een voordeelpropositie is reizen op rekening een voorwaarde. Je bouwt tenslotte steeds meer korting op naarmate je meer met de bus reist. Daarom betaal je achteraf. Dan weten we precies hoeveel korting je hebt opgebouwd.