Veelgestelde vragen
Hoe bestel ik Jaarabonnement Schiphol of Schiphol Flex?
-
Ja dat kan, maar wij raden het niet aan. Digitale betaalpassen worden namelijk regelmatig door je bank vervangen om fraude te voorkomen. Je hebt dit niet door, omdat je geen melding van je bank krijgt als je digitale betaalpas vervangen wordt. Je ziet de reizen die je dan met je nieuwe betaalpas hebt gemaakt niet meer in je reisoverzicht. Na elke vervanging, moet je dan opnieuw Connexxion Voordeel aan je nieuwe digitale betaalpas toevoegen. Je begint dan weer opnieuw met korting opbouwen.
Wil je zeker weten dat je altijd met het Connexxion Voordeel reist? Voeg Connexxion Voordeel dan toe aan je fysieke betaalpas. En wil je toch met je digitale betaalpas in- en uitchecken? Check dan regelmatig of de korting nog wordt berekend. Dit zie je terug in je reiskosten. -
In dat geval wordt er € 4,- afgeschreven. Om dat bedrag terug te vragen moet je een mail sturen aan: [email protected]
In dat bericht moet u aangeven dat u de check uit gemist heeft met opgave van:- Nummer van de OV-chipkaart
- Datum waarop dit heeft plaats gevonden
- Naam, adres, postcode en woonplaats
- Uitdraai van jouw reishistorie indien het incident langer dan 2 maanden geleden is
-
Je bestelt JAS en Schiphol Flex gemakkelijk online. Wat heb je nodig tijdens het bestellen?
- Een geldige persoonlijke OV-chipkaart;
- Een bedrijvenpas of werkgeversverklaring.
-
Zodra je online bestelling verwerkt is, ontvang je een e-mail met de datum waarop je het abonnement op je OV-chipkaart kunt zetten. Pas als het Jaarabonnement Schiphol of Schiphol Flex op je kaart is ‘geladen’, kun je vanaf de ingangsdatum met je abonnement reizen.
Let op: de gele oplaadpalen op Schiphol zijn verwijderd. Je kunt je bestelling online doen en daarna ophalen bij een ophaalpunt op de zijkant van de bus. Ook kun je het dichtstbijzijnde oplaadpunt bij jou in de buurt zoeken via de servicepuntenzoeker. -
Beiden moeten jaarlijks verlengd worden. De dag nadat je abonnement is verlopen, kun je in je account het jaarabonnement Schiphol opnieuw activeren. Voor Schiphol Flex is dit het losse abonnement ‘Schiphol Flex’ dat beschikbaar is in je account. Dit kun je dan vervolgens direct ophalen bij een ophaalpunt, die je ook kunt vinden aan de zijkant van onze bussen naast de voorste instapdeur.
Wat is het verschil tussen JAS en Schiphol Flex?
-
Ja dat kan, maar wij raden het niet aan. Digitale betaalpassen worden namelijk regelmatig door je bank vervangen om fraude te voorkomen. Je hebt dit niet door, omdat je geen melding van je bank krijgt als je digitale betaalpas vervangen wordt. Je ziet de reizen die je dan met je nieuwe betaalpas hebt gemaakt niet meer in je reisoverzicht. Na elke vervanging, moet je dan opnieuw Connexxion Voordeel aan je nieuwe digitale betaalpas toevoegen. Je begint dan weer opnieuw met korting opbouwen.
Wil je zeker weten dat je altijd met het Connexxion Voordeel reist? Voeg Connexxion Voordeel dan toe aan je fysieke betaalpas. En wil je toch met je digitale betaalpas in- en uitchecken? Check dan regelmatig of de korting nog wordt berekend. Dit zie je terug in je reiskosten. -
Voor beiden geldt:
- Gratis onbeperkt reizen binnen Schiphol met het Schiphol busnet en R-net bussen binnen het Schipholgebied;
- Buiten Schipholgebied reis je op saldo;
- Vanaf ingangsdatum 1 jaar geldig.
- Met Schiphol Flex kun je zonder saldo reizen met bus, trein, tram en metro door heel Nederland;
- Voor je reizen buiten het Schipholgebied ontvang je eens per maand een factuur;
- Je betaalt dus achteraf;
- Je regelt alles gemakkelijk online.
-
Ja, dat kan. Zet daarvoor eerst alle Flexproducten in je account stop. Ga daarvoor naar je account. Dit zijn er drie (Schiphol Flex, Transdev Flex Bus Tram Metro en Transdev Flex Trein). Klik bij alle drie de producten op 'Stopzetten'. Haal je OV-chipkaart langs een automaat aan de zijkant van de bus of bij een servicepunt om de beëindiging af te ronden. Je kunt je nu aanmelden voor JAS.
-
Om gebruik te kunnen maken van JAS of Schiphol Flex, moet je 18 jaar of ouder te zijn.
Kan ik JAS en Schiphol Flex combineren met andere abonnementen?
-
Stuur een mail naar [email protected]. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
-
Ja, dat kan. Log in en klik op de knop ‘Stopzetten’. Vergeet niet de beëindiging op te halen bij een ophaalautomaat.
-
Ja dat kan, maar wij raden het niet aan. Digitale betaalpassen worden namelijk regelmatig door je bank vervangen om fraude te voorkomen. Je hebt dit niet door, omdat je geen melding van je bank krijgt als je digitale betaalpas vervangen wordt. Je ziet de reizen die je dan met je nieuwe betaalpas hebt gemaakt niet meer in je reisoverzicht. Na elke vervanging, moet je dan opnieuw Connexxion Voordeel aan je nieuwe digitale betaalpas toevoegen. Je begint dan weer opnieuw met korting opbouwen.
Wil je zeker weten dat je altijd met het Connexxion Voordeel reist? Voeg Connexxion Voordeel dan toe aan je fysieke betaalpas. En wil je toch met je digitale betaalpas in- en uitchecken? Check dan regelmatig of de korting nog wordt berekend. Dit zie je terug in je reiskosten. -
Je kunt Schiphol Flex ook buiten het Schipholgebied en bij andere vervoerders gebruiken. Je kaart is geldig in de bus, trein, tram, metro en in AML Flex. Je kunt met alle openbaarvervoerbedrijven in heel Nederland reizen. Wanneer je een keer niet met het OV wilt reizen, kun je met Schiphol Flex ook een deelfiets pakken. Je ontvangt voor al deze reizen buiten het Schipholgebied eens per maand een factuur. De kosten worden maandelijks van je rekening afgeschreven.
-
Ja dat kan. Als er al NS Flex of GVB Flex op je persoonlijke OV-chipkaart staat, is het belangrijk dat het saldo van je OV-chipkaart minimaal op € 0,00 staat vóórdat je Schiphol Flex op je OV-chipkaart zet.