Klantenservice
- Veelgestelde vragen
- Geld terugvragen
- Klachten
- Gevonden voorwerpen
- Contact
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen over:
Veelgestelde vragen over reizen
-
Wij willen je graag helpen om je reis te plannen of actuele reisinformatie te vinden. Maak gebruik van de verschillende zoekmachines die wij hebben ontwikkeld:
- Reisplanner
- Dienstregeling-zoeker
- Halte-informatie met actuele vertrektijden en overstapmogelijkheden
- Storingen en omleidingen
-
In al onze bussen in Nederland is het niet meer mogelijk om met contant geld te betalen. Dat doen we om de veiligheid in de bus te vergroten voor onze medewerkers en onze reizigers.
Wil je toch een kaartje kopen met contant geld? Dat kan bij één van de verkooppunten buiten de bus. Je kunt ook vooraf een mobiel ticket kopen met je smartphone (m-ticket).
TIP In Gooi & Vechtstreek kun je nu ook in- en uitchecken met je betaalpas, creditcard of met de betaalapp op je telefoon of smartwatch. Heel handig! Meer weten? Kijk eens op www.transdev.nl/ovpay
-
Kijk op de webpagina In de bus voor een uitgebreide uitleg over wat je in de bus mag meenemen.
-
Onze treinen hebben zowel 1e als 2e klas rijtuigen.Om 1e klas te kunnen reizen kun je dit inschakelen op je OV chipkaart bij de automaat.
Zit je in een 1e klas rijtuig, maar heb je geen vervoerbewijs voor deze klasse? Dan riskeer je een boete. -
Kijk op de webpagina In de trein voor een uitgebreide uitleg over wat je in de trein mag meenemen.
Veelgestelde vragen over onze webshop
-
- Probeer het na minimaal 30 minuten nog eens. Ons systeem heeft soms tijd nodig om te resetten.
- Probeer het eventueel bij een ander ophaalpunt. Ook hier 30 minuten tussen de pogingen laten.
- Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.
-
Je kunt te allen tijde je (kortings)abonnement stopzetten. Je kunt dit doen via een online formulier. In sommige gevallen heb je het recht om (een deel van) je aankoopbedrag terug te krijgen. Lees meer over je abonnement stopzetten en vul daarna het formulier in.
-
Wij sturen de verklaring niet meer naar klanten op, maar geven de gegevens van vrij-reizen jaarabonnementhouders rechtstreeks door aan de Belastingdienst. Maandabonnementhouders kunnen een declaratieoverzicht opvragen op OV-chipkaart.nl.
> Lees meer over de OV-verklaring -
De meeste reizigers met een vrij-reizen jaarabonnement krijgen automatisch – ongeveer een maand voor het abonnement verloopt – een e-mail waarin ze eraan herinnerd worden om een nieuw jaarabonnement aan te schaffen. Dit is afhankelijk van de productvoorwaarden.
Reizigers met een vrij-reizen maandabonnement of een kortingskaart krijgen geen bericht.
Wil je je product verlengen? Schaf dan tijdig in de webshop je abonnement opnieuw aan. Let op dat je de startdatum goed instelt. -
- Controleer de ingangsdatum van je abonnement in je orderbevestiging (e-mail).
- Controleer het geldigheidsgebied. Als je namelijk buiten het reisgebied reist, is het abonnement niet geldig en wordt er saldo afgeschreven. Als je dan niet voldoende saldo op je OV-chipkaart hebt, kun je niet inchecken.
- Kloppen reisgebied en ingangsdatum en werkt het product toch niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Veelgestelde vragen over vervoerbewijzen
-
In al onze bussen in Nederland is het niet meer mogelijk om met contant geld te betalen. Dat doen we om de sociale veiligheid in de bus te vergroten voor onze medewerkers en onze reizigers.
Wil je toch een kaartje kopen met contant geld? Dat kan bij één van de verkooppunten buiten de bus.
Tip: je kunt ook in- en uitchecken met je betaalpas. Lees hier meer. -
Als je persoonlijke OV-chipkaart kapot of kwijt is kun je een vervangende OV-chipkaart aanvragen. Let op: vraag geen nieuwe OV-chipkaart aan. Als er een abonnement op je OV-chipkaart stond kun je een tijdelijk abonnement aanvragen.
Als je anonieme OV-chipkaart kapot of kwijt is kun je je saldo terugvragen en een nieuwe OV-chipkaart kopen.
> Lees meer over een vervangende OV-chipkaart en het terugvragen van je saldo -
Je kunt in je OV-chipkaart account, een vervangende kaart aanvragen. Op deze manier wordt je abonnement op je vervangende kaart gezet. Let op: vraag geen nieuwe kaart aan maar een vervangende.
> Lees meer over OV-chipkaart vervangen op OV-chipkaart.nl -
Een overzicht van de reizen en transacties die je met je persoonlijke of anonieme OV-chipkaart maakt, kun je inzien via OV-chipkaart.nl.
Heb je in- en uitgecheckt met een betaalpas? Bekijk het overzicht van de reizen op OVpay.nl. -
Wij geven een overzicht - per reisgebeid - welke kaartjes beschikbaar zijn op Vervoersbewijzen/Kaartjes.
Veelgestelde vragen over toegankelijkheid
-
Om gebruik te kunnen maken van JAS of Schiphol Flex, dien je 18 jaar of ouder te zijn.
-
Veiligheid voor onze reizigers staat voorop. Het is van belang dat je rolstoel op de daarvoor bestemde plek in de bus opgesteld en vastgezet kan worden. Als jij en je rolstoel niet veilig vastgezet kunnen worden, kan je met deze bus niet worden vervoerd.
> Lees meer over toegankelijkheid voor mensen met een mobiele beperking -
Deze website voldoet deels aan de wettelijke toegankelijkheidseisen (niveau A). Dat betekent dat de website grotendeels geschikt is voor mensen met een visuele beperking. We blijven er aan werken om de site verder te verbeteren conform de toegankelijkheidseisen.
> Lees meer over toegankelijkheid voor mensen met een visuele beperking
Contact opnemen
Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met één van onze klantenservice-medewerkers.