Compensatie-regels Noord-Holland Noord
Voor welke buslijnen geldt de regeling?
Voor alle Connexxion buslijnen in het vervoersgebied Noord-Holland Noord incl. Texel (punt 1 tot met 6):
Lijn 2, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 14, 28, 30, 31, 32, 33, 34, 37, 123, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 139, 140, 151, 152, 153, 157, 158, 160, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 169, 251, 406, 408, 409, 410, 411, 412, 415, 416, 417, 438, 606, 612, 617, 650, N60 en N50.
Voor OV op Maat en Texelhopper (punt 7, punt 8 en punt 9).
Situaties met recht op (gedeeltelijke) vergoeding
Wij doen je een aantal beloften, deze kun je terugvinden in het reizigershandvest. Wanneer wij niet aan onze beloften voldoen, heb je in veel gevallen recht op een vergoeding.
Reizen met regulier lijnbus
Situatie | Je hebt recht op |
---|---|
1. Je kon niet mee met de eerstvolgende bus omdat:
|
|
2. Je miste de aansluiting op een gegarandeerde overstap. |
|
3. Je kwam meer dan een half uur later aan op je eindbestemming doordat de bus vertraging had. |
|
4. Je moest buiten de spits wegens drukte in de bus staan of tijdens de spits langer dan 20 minuten in de bus staan. Als spitstijd geldt: werkdagen van 07:00 tot 09:00 uur en van 16:00 tot 18:00 uur. |
|
5. Je was vergeten uit te checken. |
|
6. Je miste een gegarandeerde aansluiting op de boot naar Den Helder / Texel. |
|
Reizen met OV op Maat
Situatie | Je hebt recht op |
---|---|
7. Je rit met Texelhopper of Overal OV op Maat kwam meer dan 15 minuten later aan dan de aangegeven vertrek- of aankomsttijd. |
|
8. Je miste een gegarandeerde aansluiting op de boot naar Den Helder / Texel. |
|