FAQ's
-
Wij willen je graag helpen om je reis te plannen of actuele reisinformatie te vinden. Maak gebruik van de verschillende zoekmachines die wij hebben ontwikkeld:
- Reisplanner
- Dienstregeling-zoeker
- Halte-informatie met actuele vertrektijden en overstapmogelijkheden
- Storingen en omleidingen
-
Ja, je kunt alleen geen kaartje kopen in de bus met contant geld, alleen met een pinbetaling. Wil je een kaartje kopen met contant geld? Dat kan door een kaartje te kopen bij een van de verkooppunten buiten de bus. Je kunt ook vooraf een mobiel ticket kopen met je smartphone (m-ticket).
-
Kijk op de webpagina In de bus voor een uitgebreide uitleg over wat je in de bus mag meenemen.
-
Onze treinen hebben zowel 1e als 2e klas rijtuigen.Om 1e klas te kunnen reizen kun je dit inschakelen op je OV chipkaart bij de automaat.
Zit je in een 1e klas rijtuig, maar heb je geen vervoerbewijs voor deze klasse? Dan riskeer je een boete. -
Kijk op de webpagina In de trein voor een uitgebreide uitleg over wat je in de trein mag meenemen.
-
Hoe je schade kan melden wordt uitgebreid beschreven op de webpagina Schade melden.
-
Alle voorwerpen die wij of mede-reizigers vinden, plaatsen wij via iLost op onze websites. Kijk op de pagina: Gevonden voorwerpen.
-
Alle voorwerpen die wij of mede-reizigers vinden, plaatsen wij via iLost op onze websites. Kijk op de pagina: Gevonden voorwerpen Valleilijn.
-
Voor alle vragen omtrent de OV-chipkaart verwijzen wij door naar: www.ov-chipkaart.nl. De informatie op deze website is heel uitgebreid en altijd up-to-date.
-
Een reguliere bus rijdt volgens een vaste dienstregeling en een vaste route langs een aantal haltes. OVflex is een flexibele vervoersservice die je tussen verschillende haltes in een gebied kan brengen als je het reserveert.
In sommige gebieden in Nederland bieden we een OVflex service aan. OVflex is een handige vervoerservice op bestelling, in een auto of kleiner busje die je rijdt van halte naar halte. Welke haltes? Dat bepaal jij zelf.
> Lees meer over OVflex