FAQ's
-
De meeste reizigers met een vrij-reizen jaarabonnement krijgen automatisch – ongeveer een maand voor het abonnement verloopt – een e-mail waarin ze eraan herinnerd worden om een nieuw jaarabonnement aan te schaffen. Dit is afhankelijk van de productvoorwaarden.
Reizigers met een vrij-reizen maandabonnement of een kortingskaart krijgen geen bericht.
Wil je je product verlengen? Schaf dan tijdig in de webshop je abonnement opnieuw aan. Let op dat je de startdatum goed instelt. -
- Controleer de ingangsdatum van je abonnement in je orderbevestiging (e-mail).
- Controleer het geldigheidsgebied. Als je namelijk buiten het reisgebied reist, is het abonnement niet geldig en wordt er saldo afgeschreven. Als je dan niet voldoende saldo op je OV-chipkaart hebt, kun je niet inchecken.
- Kloppen reisgebied en ingangsdatum en werkt het product toch niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.
-
- Probeer het na minimaal 30 minuten nog eens. Ons systeem heeft soms tijd nodig om te resetten.
- Probeer het eventueel bij een ander ophaalpunt. Ook hier 30 minuten tussen de pogingen laten.
- Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.
-
Wij sturen de verklaring niet meer naar klanten op, maar geven de gegevens van vrij-reizen jaarabonnementhouders rechtstreeks door aan de Belastingdienst. Maandabonnementhouders kunnen een declaratieoverzicht opvragen op OV-chipkaart.nl.
> Lees meer over de OV-verklaring -
Je kunt te allen tijde je (kortings)abonnement stopzetten. Je kunt dit doen via een online formulier. In sommige gevallen kun je (een deel van) je aankoopbedrag terug te krijgen. Lees meer hierover bij 'Abonnement beëindigen'.
-
Om gebruik te kunnen maken van JAS of Schiphol Flex, moet je 18 jaar of ouder te zijn.