Wil je meer weten over Connexxion Taxi Services? Klik dan hier.

OV-op-Maat Amstelland-Meerlanden

OV-op-Maat is een duurzame en flexibele vervoerservice op bestelling in de regio Amstelland-Meerlanden. Het vervangt deels de grote bus die niet frequent rijdt. Jij bepaalt wanneer je wordt opgehaald bij jouw halte en waar je naar toe reist. OV-op-Maat rijdt dus als jij het nodig hebt!

Waar rijdt OV-op-Maat?

De OV-op-Maat auto's rijden op dit moment binnen Amstelland-Meerlanden in drie afzonderlijke gebieden:

  • Rijsenhout – Hoofddorp/Schiphol Rijk
  • Abbenes/Buitenkaag – Nieuw-Vennep Getsewoud, Station
  • Uithoorn - Nes ad Amstel -Amstelveen
Je kunt alleen binnen één gebied reizen met OV-op-maat. Dus niet van gebied naar gebied. OV-op-Maat kan stoppen bij alle bushaltes van de reguliere bus in deze gebieden.

Wanneer rijdt OV-op-Maat?

Lijn 149
  • Maandag-Vrijdag, vaste dienstregeling met een klein voertuig van 06:30 tot 19:00
  • Na vaste dienstregeling reserveren van 19:00 tot 21:00
  • Zaterdag-Zondag-Feestdagen reserveren van 08:00 tot 21:00
Lijn 163
  • Maandag-Vrijdag, vaste dienstregeling met een klein voertuig van 06:30 tot 19:00
  • Na vaste dienstregeling reserveren van 19:00 tot 21:00
  • Zaterdag-Zondag-Feestdagen reserveren van 08:00 tot 21:00
Lijn 164
  • Maandag-Vrijdag, vaste dienstregeling met een Connexxion groot voertuig van 06:30 tot 19:00
  • Na vaste dienstregeling reserveren van 19:00 tot 21:00
  • Zaterdag-Zondag-Feestdagen reserveren van 08:00 tot 21:00

Van tevoren reserveren

Buiten de bustijden moet je altijd een OV-op-Maat auto reserveren. Heb je direct een voertuig nodig, dan verschijnt deze binnen 30 minuten op de afgesproken plek. Je kunt al tot 14 dagen van tevoren reserveren via de app.
Let op: je kunt een OV-op-Maat auto niet als een taxi of reguliere bus op straat aanhouden. Ook wanneer er (nog) plek is in de bus kun je niet zomaar instappen, aangezien er mogelijk later andere passagiers met reservering mee gaan.

Via de app reserveren

Je kunt 24/7 via de app reserveren.

Telefonisch bestellen

OV-op-Maat kun je ook bestellen door te bellen met 088-6000987. OV-op-Maat is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 06.00 tot 20.30 uur en in de weekenden en op feestdagen van 07.30 tot 20.30 uur.

Let op: Heb je vragen over reguliere buslijnen die van ma t/m vr 19:00 uur rijden? Neem dan contact op met onze klantenservice via 0900 26666399.

De chauffeur belt je als je niet bij de gekozen halte klaar staat. Na één minuut kan hij/zij besluiten door te rijden. De rit wordt dan geannuleerd. Heb je vooraf betaald dan zijn de kosten voor een gemiste rit voor jou.

Samen reizen

Ons systeem werkt per persoon. Het kan daarom zijn dat jullie door verschillende voertuigen worden opgehaald als jullie apart reserveren. Wil je samen reizen, bestel dan voor meerdere personen (maximaal 4) vanaf dezelfde locatie en met hetzelfde account. Reis je met meer dan 4 personen, bestel dan 2 keer via 2 verschillende accounts.

Wanneer een persoon reserveert voor een groep kan hij/zij via iDeal of creditcard betalen voor de hele groep of tijdens de reservering aangeven dat ieder voor zich gaat betalen met OV-chipkaart.

Tarief

  • Je rit wordt tegen het normale OV-tarief berekend. In de OV-op-Maat app kun je zien hoeveel je rit gaat kosten. Wanneer je telefonisch reserveert, kun je vragen naar de prijs van je gekozen rit.
  • Kinderen in een kinderwagen mogen gratis mee. Kinderen die niet in een kinderwagen zitten gelden als een extra passagier.
  • Als de chauffeur om moet rijden, betaal je niet meer.
  • Abonnementen en (leeftijds)kortingen zijn geldig mits je betaalt met je persoonlijke OV-chipkaart.

Betaalmiddelen

Wanneer je reserveert met de app kun je gelijk betalen met iDeal of creditcard. Je kunt ook kiezen om in de OV-op-Maat auto te betalen. Dan betaal je bij de chauffeur met je OV-chipkaart, pinpas of creditcard. Contant betalen is niet mogelijk.

Hoe werkt het?

  1. Je kunt via de OV-op-Maat app of per telefoon (088-6000987) een rit reserveren. Heb je direct een voertuig nodig, dan verschijnt deze binnen 30 minuten op de afgesproken plek. Via de app kun je niet alleen voor direct een voertuig reserveren, maar ook voor een later tijdstip. Dit kan niet als je telefonisch een aanvraag indient. In de app kun je aangeven waar je reis begint en waar je naar toe wil. De app toont je de dichtstbijzijnde haltes. Als je belt, doet de medewerker een voorstel. Let op: Heb je vragen over reguliere buslijnen die van ma t/m vr 19:00 uur rijden? Neem dan contact op met onze klantenservice via 0900 26666399.
  2. Ga op de aangegeven tijd naar de opgegeven opstapplaats. Dit is in alle gevallen een reguliere bushalte.
  3. Stap in en betaal met pinpas, creditcard of je OV-chipkaart. Op saldo is dit het standaard OV-tarief. Heb je een abonnement of kortingskaart voor het reistraject? Dan is die ook geldig.
  4. Vergeet niet uit te checken als je aankomt bij je bestemming.