Wil je meer weten over Connexxion Taxi Services? Klik dan hier.

OV-op-Maat regio Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee

OV-op-Maat is een OV-dienst waarmee je vanuit een aantal plaatsen binnen HWGO, waar (op bepaalde tijden) geen reguliere OV-bus rijdt, gemakkelijk kunt reizen naar en van een overstaphalte waar een vaste buslijn rijdt. 

LOCATIES - Waar kan ik reizen met OV-op-Maat?
OV-op-Maat opstaplocaties kun je vinden in Heinenoord, Blaaksedijk/Boonsweg, Mijnsheerenland, Mookhoek, Strijensas, Oud-Beijerland Gemeentehuis, Ooltgensplaat, Achthuizen, Den Bommel, Stad a/h Haringvliet, Middelharnis Binnenhof, Nieuwe Tonge en Herkingen.
Zie ook onderstaand overzicht met opstaplocaties, tijden en bestemmingen.


RESERVEREN - Hoe kan ik een OV-op-Maat rit reserveren?
Belangrijk: je reserveert je rit minimaal één uur vóórdat je de OV-op-Maat rit nodig hebt in de Hoeksche Waard, in Goeree Overflakkee is dit twee uur van te voren. Wil je in Goeree Overflakkee tussen 6.00 en 7.00 uur reizen? Reserveer je rit dan een dag van te voren, uiterlijk voor 19:00uur. Dit i.v.m. het inplannen van het voertuig met chauffeur.

Je reserveert via de OV-op-Maat app die je kunt downloaden in de Play Store of de App Store.
Reserveren via de OV-op-Maat app heeft twee voordelen:
- Je kunt je kaartje kopen met je OV-abonnement (Regio abonnement Randstad Zuid (maand of jaar), Dal Vrij 65+ Zeeland/HWGO, Dalvrij Minima of OV Studentenkaart)
- In de app kun je zien waar en op welke tijdstippen met OV-op-Maat gereisd kan worden.
Kun je niet via de app reserveren, bel dan met Ov-op-Maat via 088 6000987.


BETALEN - Hoe kan ik een OV-op-Maat rit betalen?
Betalen kan alleen vóóraf.
Je kunt op twee manieren betalen:
- via een abonnement op je OV-chipkaart (dit gaat via de OV-op-Maat app).
De volgende abonnementen zijn mogelijk: Regio abonnement Randstad Zuid (maand of jaar), Dal Vrij 65+ Zeeland/HWGO, Dalvrij Minima, OV Studentenkaart.
- via Ideal. Je betaalt dan hetzelfde tarief als bij saldo reizen.
Let op! Je kunt dus níet met je OV-chipkaart in- en uitchecken, maar regelt je betaling vóóraf. Zie ook de uitleg onder het kopje RESERVEREN.


KOSTEN - Wat kost een rit?
Bij OV-op-Maat zijn de reguliere OV-tarieven en abonnementen van toepassing. Bij reizen zonder abonnement geldt het reguliere OV- kilometertarief en wordt het opstaptarief bij overstappen op de vaste buslijn met de reiziger verrekend. Je betaalt dus hetzelfde tarief als elders in het OV in de regio Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee.

Wil je de ritprijs van tevoren weten?
Kijk dan even op de app, op de website van Connexxion of op de 9292-app.

Zie ook de Veelgestelde vragen over OV-op-maat onderaan deze pagina.

OV-op-Maat opstap-locatie

Wanneer?

(avond = na 18:00)

Bestemming
Heinenoord Avond en weekend Heinenoord Busstation
Blaaksedijk/Boonsweg Voor aanvang dienstregeling buurtbus + avond en weekend. Heinenoord Busstation
Mijnsheerenland Alle dagen Mijnsheerenland Provincialeweg
Mookhoek Voor aanvang dienstregeling buurtbus 715 + avond en weekend ’s-Gravendeel Weegje
Strijen Julianastraat
Strijensas Voor aanvang dienstregeling buurtbus 715 + avond en weekend. ’s-Gravendeel Weegje
Strijen Julianastraat
Oud-Beijerland Gemeentehuis Avond en weekend Oud-Beijerland, Egmontshof
Ooltgensplaat Avond en weekend Den Bommel N59 P+R
Achthuizen Avond en weekend Den Bommel N59 P+R
Den Bommel Avond en weekend Den Bommel N59 P+R
Stad a/h Haringvliet Avond en weekend Den Bommel N59 P+R
Middelharnis Gemeentehuis
Middelharnis Binnenhof Alle dagen Middelharnis Gemeentehuis
Nieuwe Tonge Alle dagen Nieuwe Tonge N215
Herkingen Alle dagen Nieuwe Tonge N215

Veelgestelde vragen over OV-op-maat

Kan ik met mijn OV-chipkaart in het voertuig in- en uitchecken?

Nee, dat kan niet. In het OV-op-Maat voertuig is geen OV-chipkaar lezer en je kunt de chauffeur ook niet betalen. Je OV-op-Maat rit reserveer je een uur of twee uur van tevoren ( afhankelijk van je vertrekpunt) en betaal je ook vooraf.

Moet ik ook een Transdev account aanmaken?

Een Transdev (Flex) Account is hetzelfde als een Connexxion Account. Connexxion is namelijk onderdeel van Transdev.
Heb je al een Connexxion Account, dan kun je die gegevens gebruiken om in de OV-op-Maat app in te loggen. Check dan wel eerst even of je al het nummer van je OV-chipkaart aan je Connexxion / Transdev Flex account gekoppeld hebt.

Heb je nog geen Connexxion Account of Transdev Flex Account?
Dan kun je je account eenvoudig regelen via Account aanvragen.

Hoe koppel ik mijn OV-chipkaart aan mijn OV-op-Maat app?

Als je je OV-chipkaart eenmalig aan je Connexxion / Transdev Flex account koppelt, is je OV-chipkaart gekoppeld aan alle producten die je van Connexxion (Transdev) afneemt of gebruikt. Het is dus handig om dit te regelen, vóórdat je je eerste OV-op-Maat rit wilt reserveren.
- Heb je nog geen Connexxion / Transdev Flex account, lees dan eerst de vorige vraag: ‘Moet ik ook een Transdev account aanmaken?‘.
- Heb je al een Connexxion / Transdev Flex account, ga dan als volgt te werk: ga naar mijn.transdev.nl en log in. Op het scherm dat dan verschijnt, kun je je OV-chipkaart aan je Connexxion / Transdev Flex account toevoegen.

Ik heb geen smartphone, kan ik dan wel een OV-op-Maat rit reserveren?

Hoewel we het gebruik van de OV-op-Maat app adviseren, is het ook mogelijk om via het volgende telefoonnummer van OV-op-Maat een rit te reserveren: 088 6000987. Ook dan geldt dat je minimaal een uur van tevoren de rit moet reserveren en betalen.

Waarom rijdt mijn bus niet meer?

De dienstregeling voor 2022 is in de regio Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee in overleg met de Provincie Zuid-Holland, de reizigersorganisaties en Connexxion aangepast. Het doel: kosten besparen en tóch optimaal aansluiten bij de reizigersvraag.

De belangrijkste wijziging in de nieuwe dienstregeling is dat buslijnen waarvan weinig reizigers gebruik maken, worden gecombineerd, minder vaak rijden of komen te vervallen. Op die manier is er voldoende geld om buslijnen waar véél reizigers gebruik van maken, te laten rijden. Dankzij de aanvullende OV-dienst ‘OV-op-Maat’ kunnen alle reizigers met het openbaar vervoer blijven reizen: 99% van de reizigers behoudt vast OV en 1% van de reizigers reist met OV-op-Maat.

OVERSTAPPEN
Bij het aanvragen van een overstap op de reguliere lijnen van Connexxion, geven wij geen garantie op een overstap dit i.v.m. onverwachtse rituitval of bus vol. Maakt u gebruik van de overstapfunctie in de app. Geef dit dan ook even aan bij uw chauffeur zodat deze rekening kan houden met de overstaptijd.

RESTITUTIE
We werken op dit moment aan een ge-automatiseerde oplossing hiervoor. Voorlopig bel je de klantenservice.