Wil je meer weten over Connexxion Taxi Services? Klik dan hier.

OV-op-Maat regio Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee

OV-op-Maat is een OV-dienst waarmee je vanuit een aantal plaatsen binnen HWGO, waar (op bepaalde tijden) geen reguliere OV-bus rijdt, gemakkelijk kunt reizen naar en van een overstaphalte waar een vaste buslijn rijdt. 

Wil je graag meer uitleg over hoe je kunt reserveren? Kijk dan dit filmpje.

Veelgestelde vragen over OV-op-maat

Kan ik met mijn OV-chipkaart in het voertuig in- en uitchecken?

Nee, dat kan niet. In het OV-op-Maat voertuig is geen OV-chipkaar lezer en je kunt de chauffeur ook niet betalen. Je OV-op-Maat rit reserveer je een uur of twee uur van tevoren ( afhankelijk van je vertrekpunt) en betaal je ook vooraf.

Moet ik ook een Transdev account aanmaken?

Een Transdev (Flex) Account is hetzelfde als een Connexxion Account. Connexxion is namelijk onderdeel van Transdev.
Heb je al een Connexxion Account, dan kun je die gegevens gebruiken om in de OV-op-Maat app in te loggen. Check dan wel eerst even of je al het nummer van je OV-chipkaart aan je Connexxion / Transdev Flex account gekoppeld hebt.

Heb je nog geen Connexxion Account of Transdev Flex Account?
Dan kun je je account eenvoudig regelen via Account aanvragen.

Hoe koppel ik mijn OV-chipkaart aan mijn OV-op-Maat app?

Als je je OV-chipkaart eenmalig aan je Connexxion / Transdev Flex account koppelt, is je OV-chipkaart gekoppeld aan alle producten die je van Connexxion (Transdev) afneemt of gebruikt. Het is dus handig om dit te regelen, vóórdat je je eerste OV-op-Maat rit wilt reserveren.
- Heb je nog geen Connexxion / Transdev Flex account, lees dan eerst de vorige vraag: ‘Moet ik ook een Transdev account aanmaken?‘.
- Heb je al een Connexxion / Transdev Flex account, ga dan als volgt te werk: ga naar mijn.transdev.nl en log in. Op het scherm dat dan verschijnt, kun je je OV-chipkaart aan je Connexxion / Transdev Flex account toevoegen.

Ik heb geen smartphone, kan ik dan wel een OV-op-Maat rit reserveren?

Hoewel we het gebruik van de OV-op-Maat app adviseren, is het ook mogelijk om via het volgende telefoonnummer van OV-op-Maat een rit te reserveren: 088 6000987. Ook dan geldt dat je minimaal een uur van tevoren de rit moet reserveren en betalen.

Waarom rijdt mijn bus niet meer?

De dienstregeling voor 2022 is in de regio Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee in overleg met de Provincie Zuid-Holland, de reizigersorganisaties en Connexxion aangepast. Het doel: kosten besparen en tóch optimaal aansluiten bij de reizigersvraag.

De belangrijkste wijziging in de nieuwe dienstregeling is dat buslijnen waarvan weinig reizigers gebruik maken, worden gecombineerd, minder vaak rijden of komen te vervallen. Op die manier is er voldoende geld om buslijnen waar véél reizigers gebruik van maken, te laten rijden. Dankzij de aanvullende OV-dienst ‘OV-op-Maat’ kunnen alle reizigers met het openbaar vervoer blijven reizen: 99% van de reizigers behoudt vast OV en 1% van de reizigers reist met OV-op-Maat.

OVERSTAPPEN
Bij het aanvragen van een overstap op de reguliere lijnen van Connexxion, geven wij geen garantie op een overstap dit i.v.m. onverwachtse rituitval of bus vol. Maakt u gebruik van de overstapfunctie in de app. Geef dit dan ook even aan bij uw chauffeur zodat deze rekening kan houden met de overstaptijd.

RESTITUTIE
We werken op dit moment aan een ge-automatiseerde oplossing hiervoor. Voorlopig bel je de klantenservice.