Vergeten uit te checken? Niet kunnen in- of uitchecken door storing? Per ongeluk op saldo gereisd met een abonnement? Of wil je een abonnement stoppen? Vraag restitutie (vergoeding) aan.

Heb je een NS-businesscard? Vraag dan restitutie aan via de NS-website.

 

Waarvoor wil je restitutie aanvragen?

Klik op het onderwerp voor het online restitutieformulier.

1) Problemen met in-/uitchecken

  • vergeten uit te checken, of niet kunnen uitchecken (bij storing) 
  • verkeerd in- of uitgecheckt op de Valleilijn

2) Overig:

Alleen een volledig ingevuld formulier wordt in behandeling genomen. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan uitgekeerde compensaties.

Connexxion geeft geen geld terug als het verzoek te maken heeft met een storing, een reis bij een andere vervoerder of in bijzondere gevallen van overmacht.

Uitcheck Gemist

Wanneer je een uitcheck hebt gemist, bijvoorbeeld door een storing of omdat je dit bent vergeten, dan kun je saldo terugvragen. Dit kan in drie simpele stappen via uitcheckgemist.nl.
Uitcheckgemist.nl is een website van Translink Systems, waar je met je OV-chipkaartnummer kunt zien bij welke ritten je niet hebt uitgecheckt. Dit kan voor alle vervoerders in Nederland. Ben je vergeten uit te checken, dan kun je makkelijk saldo terugvragen. Dit kan van maximaal 3 ritten per vervoerder, per half jaar (periode januari t/m juni en juli t/m december).
Ga naar uitcheckgemist.nl. Log in met je OV-chipkaartnummer, dan kun je zien bij welke rit(ten) je niet bent uitgecheckt. Om saldo terug te vragen vul je in bij welke halte of op welk station je bent in- en uitgestapt. Dan berekent het systeem wat de rit heeft gekost. Het teveel betaalde bedrag krijg je terug. Dit kun je bij een ophaalautomaat op je OV-chipkaart zetten. Dat doe je door op de automaat voor ‘Bestelling ophalen’ te kiezen.
Het kan soms even duren voordat een rit zichtbaar is. In de meeste gevallen binnen 14 dagen maar uiterlijk binnen 62 dagen. Heb je hier een vraag over? Bekijk dan de veel gestelde vragen op ov-chipkaart.nl.
Als je reist met een NS-Business Card of andere zakelijke OV-chipkaart is het soms niet mogelijk om saldo terug te vragen via Uitcheck Gemist. Daarvoor verwijzen wij je door naar de klantenservice die vermeld staat op jouw OV-chipkaart.
Translink is samen met alle vervoerders verantwoordelijk voor Uitcheckgemist.nl. Het privacybeleid van Translink vindt je hier: uitcheckgemist.nl/privacy.
Tot oktober 2016 had Connexxion een eigen restitutie-formulier voor het terugvragen van saldo na een gemiste check-out.
Per 3 oktober 2016 zijn wij ook aangesloten bij Uitcheck Gemist. Dit systeem is simpeler en responsive, dus ook te gebruiken op een mobiele telefoon of tablet. Bovendien is er nu één plek waar reizigers saldo kunnen terugvragen van alle vervoerders. Wel zo eenvoudig.
Terug Home