Hier vind je de veelgestelde vragen over AML Flex. Kijk ook hier voor meer informatie over AML Flex of neem contact met ons op.

Bekijk de veelgestelde vragen over:
  • Wat is AML Flex?
  • Een rit boeken
  • Prijs en betalen
  • Tijdens de rit
  • Tips, klachten en complimenten
  • Privacy

Wat is AML Flex

AML Flex is een vervoerservice die je comfortabel, voordelig en duurzaam van halte naar knooppunt of halte in je dorp brengt. Welke haltes, dat bepaal jij. Er is dus geen dienstregeling. AML Flex rijdt kriskras door het gebied met auto's en kleine busjes. Je hebt dus niet (altijd) het voertuig voor je alleen. Er kunnen andere passagiers in- of uitstappen. Maar dat doen we alleen als jouw aankomsttijd niet in gevaar komt. Reserveren doe je via de gratis app of per telefoon.
We zijn op dit moment beschikbaar in drie afzonderlijke gebieden:
  1. Rijsenhout – Hoofddorp/Schiphol Rijk
  2. Abbeners/Buitenkaag – Nieuw-Vennep Getsewoud, Station
  3. Uithoorn - Nes ad Amstel -Amstelveen

Binnen een gebied kan je een rit boeken. Dus niet van gebied 1 naar gebied 2. AML Flex komt op alle haltes van de gewone bus.
Je kunt reizen tussen alle (bus)haltes. Die locaties zie je ook in de app. Je hoeft ze niet op te zoeken. Je geeft aan waar je in- en uit wil stappen en de app toont je de dichtstbijzijnde haltes. En als je belt, doet een medewerker een voorstel.
AML Flex is elke dag van de week beschikbaar tijdens deze uren:
Maandag – vrijdag 07.00 – 21.00 uur bellen kan een halfuur voor vertrek.

Zaterdag, zondag en feestdagen 08.00 – 21.00 uur

Voor iPhone (iOS 9 en hoger) en Android (6.0 en hoger).

Ja. We hebben duurzame auto's en een deel van de auto's is zelfs geheel elektrisch. Dat is goed voor het milieu en het rijdt erg prettig.
Het klopt dat de rit meestal niet meteen wordt afgeschreven van je rekening. Afschrijvingen worden opgespaard en ongeveer 1 keer per 2 weken afgeschreven.

Een rit boeken

Via de gratis app of via telefoonnummer: 088 6000 966 (lokaal tarief).
Wij adviseren bestellen via de app. Je weet dan bijvoorbeeld altijd hoe laat je exact wordt opgehaald en hoe laat je op je eindbestemming arriveert. Dan hoef je dus niet onnodig te wachten bij een halte. Je ziet ook wie je chauffeur is en kunt volgen hoe laat hij voorstaat. Ook kun je via de app feedback geven over je reis en je hebt automatisch een overzicht van al je ritten. Naast betalen met de OV-chipkaart, PINpas of creditcard in het voertuig kun je ook vooraf betalen met creditcard of iDeal. Als je telefonisch AML Flex bestelt dan betaal je bij de chauffeur met OV-chipkaart, pin of creditcard.

Je boekt wanneer jij wilt reizen. Wij berekenen binnen enkele seconden hoe snel jij opgehaald kan worden en hoe laat je uiterlijk op je eindbestemming zult zijn. Dan beslis je zelf of je AML Flex bestelt of niet. Hou zelf rekening met de tijd die je nodig hebt om bij jouw vertrekhalte te komen voordat je definitief boekt.
Jazeker! Je kan tot 14 dagen in de toekomst een rit bestellen met AML Flex.



Nee. Alleen bestellen is mogelijk.
Wij berekenen continu de optimale planning om de aankomsttijd van alle reizigers te garanderen. Daarom kun je niet zelf een voertuigtype kiezen. We houden natuurlijk wel rekening met speciale omstandigheden, zoals het reizen met een rolstoel of kinderwagen. Geef dat aan bij het bestellen in de app of bij de telefonische bestelling.
Alles wat binnen de 47cm x 73cm x 34cm past mag je meenemen. Wil je meer meenemen dan reserveer je gewoon voor een extra persoon. Wil je een buggy of rolstoel meenemen? Geef dat dan aan in de app.
Een hulphond mag mee, maar moet wel op de grond zitten en niet op de bank of stoel. De chauffeur kan eisen dat andere huisdieren verpakt zijn in tas of bench die maximaal 47x73x34cm is.
 De OV-begeleiderskaart is geldig bij AML Flex.

Kinderen in een kinderwagen mogen gratis mee. Kinderen die niet in een kinderwagen zitten gelden als een extra passagier. Kinderen onder de 1,35 meter hoeven volgens de wet in deze voertuigen niet op een kinderstoeltje of zitverhoger te zitten. Indien een kinderstoeltje toch gewenst is, moet je die zelf meenemen. Veiligheid staat voorop!

Bekijk de wettelijke veiligheidsvoorschriften hier.

Ja, dat mag. Geef het even aan bij het bestellen, dan zorgen wij voor een voertuig met voldoende ruimte.

Neem je een hulpmiddel mee dat niet ingeklapt kan worden, dan moet je een ‘rolstoelplaats’ bestellen. Kan je hulpmiddel wel ingeklapt worden, bijvoorbeeld een rollator, dan hoef je dat niet te doen en geldt het als bagage.
AML Flex rijdt met auto’s en busjes. Alleen in de busjes kunnen we iemand met een rolstoel meenemen. Een speedy, handbike en een scootmobiel kunnen niet mee. Een fiets kan helaas ook niet mee.
Probeer het dan later nog een keer.

Absoluut, maar niet in één voertuig. We nemen maximaal 4 passagiers mee per voertuig. Dus ben je met meer personen, bestel dan 2 keer via 2 verschillende accounts. Wanneer je met meer dan 1 persoon reist, kan er maar 1 persoon betalen namens het gezelschap. Dit kan per creditcard of incasso via de app, of via PIN of creditcard in het voertuig. Betalen met de OV-chipkaart is niet mogelijk bij een boeking voor meerdere personen.
Ons systeem werkt per persoon. Het kan daarom zijn dat jullie door verschillende voertuigen worden opgehaald als jullie apart reserveren. Wil je samen reizen, bestel dan voor meerdere personen (maximaal 4) vanaf dezelfde locatie en met hetzelfde account.

De chauffeur belt je als je niet klaar staat. Na één minuut kan hij besluiten door te rijden. De rit wordt dan geannuleerd. Hier zijn voor jou kosten aan verbonden.

Prijs & betalen

Je rit wordt tegen normale OV-tarief berekend. Je ritprijs wordt getoond door de app bij het boeken van een rit. Dan weet je altijd wat het kost.
Nee. Je betaalt alleen de kosten voor jouw rit.

Via de app met iDEAL of creditcard en bij de chauffeur met je OV-chipkaart, pinpas of creditcard. Contant betalen is niet mogelijk. Bij een boeking voor meerdere personen is betalen met de OV-chipkaart niet mogelijk.
Nee. Contant geld wordt niet geaccepteerd.


Ja. Abonnementen en kortingen zijn geldig mits je betaalt met je OV-chipkaart.
Een kortingscode voeg je voor het bestellen van je rit toe in de app. Klik onderin op ‘Kortingen’ en dan op ‘kortingscodes’. Dan zie je vanzelf waar je de kortingscode kunt invoeren. Kortingscodes zijn alleen geldig als je een bankrekening aan je profiel hebt gekoppeld.
Om te betalen via automatische incasso dien je akkoord te gaan met de SEPA-machtiging tot automatische incasso vanaf je bankrekening. Hiervoor is een eenmalige iDEAL-betaling van € 0,01 vereist, waarmee je jouw bank toestemming geeft om bedragen van de bankrekening af te schrijven conform de instructies van AML Flex. Wanneer je een automatische incasso als betaalmethode wilt registreren, heb je afhankelijk van je bank soms de betaalpas plus een ABN e.dentifier, Rabo scanner of andere validatietool nodig om de eenmalige iDEAL-betaling te voldoen.
Dat is om te controleren of je creditcard bestaat. Er wordt niks afgeschreven. Binnen 7 dagen vervalt de reservering. Adyen is de partij die voor ons het betalingsverkeer regelt. Heb je een AMEX-creditcard, dan wordt er tijdelijk € 1,00 gereserveerd. Ook die vervalt binnen 7 dagen.
De rekening wordt afgeschreven bij degene die de boeking geplaatst heeft, of door één persoon via pinnen in het voertuig. Als je de rekening wil delen zal je dit zelf onderling moeten regelen. Betalen met de OV-chipkaart is niet mogelijk namens meerdere personen.

Het is mogelijk om leeftijdskorting aan te vragen via de app. Wanneer u geen smartphone heeft, kunt u het beste een vriend of kennis vragen u hierbij te helpen.
Reizigers van 65 jaar en ouder komen in aanmerking voor leeftijdskorting. Eenmaal aangevraagd en goedgekeurd, krijgt men voortaan 34% korting op de ritprijs.

Aanvragen kan alleen via de app (vraag eventueel assistentie om je daarbij te helpen door iemand met een smartphone). Een andere voorwaarde is dat je een persoonlijke OV chipkaart dient te bezitten. Je kunt deze hier aanvragen.

Heb je een persoonlijke OV chipkaart? Kies in het menu van de app voor “Instellingen” en daarna “Leeftijdskorting”. Vervolgens volgt u de stappen die de app aangeeft. Je geeft uw leeftijd op, en je OV-chipkaart gegevens. Wanneer je alle stappen correct heeft doorlopen is je aanvraag compleet. Je krijgt dan binnen 3 werkdagen bericht wanneer Leeftijdskorting aan je account is toegekend. Vanaf dat moment ontvangt je op iedere AML Flex rit 34% korting, ongeacht de wijze waarop u wilt betalen (pinnen, OV-chipkaart, credit card of automatische incasso).

Tijdens de rit

Onze chauffeurs maken je reis zo veilig en comfortabel mogelijk. Bij ontoelaatbaar gedrag van een passagier zal de chauffeur hem of haar verzoeken het voertuig te verlaten. Ook wordt er melding gemaakt bij onze verkeersleiding die razendsnel een service en veiligheidsteam, de politie of andere hulpdiensten kan inschakelen. Ook kunnen reizigers uitgesloten worden van onze dienstverlening.
We houden rekening met de verwachte drukte op straat en nemen in de planning ook een veiligheidsmarge. Toch kan het verkeer soms onvoorspelbaar zijn, wat tot onvoorziene vertraging leidt. Garanties kunnen we daarom niet geven, maar we doen ons uiterste best om je zo snel mogelijk op je bestemming te krijgen.

Jouw aankomsttijd wordt tijdens het boeken aangegeven en ligt vast. AML Flex koppelt enkel reizigers die eenzelfde richting opgaan. We zorgen ervoor dat dit niet oncomfortabel is voor jou en je medereiziger, en dat je op de aangegeven aankomsttijd op je bestemming arriveert.
We delen de reizigers in op basis van hun vertrek- en aankomstlocatie. Wanneer dit binnen de tijdmarges bij elkaar past worden ritten gecombineerd.


De planning is gebaseerd op vertrek- en aankomstlocatie en het moment van boeken van alle reizigers. Dit zorgt voor een optimale planning, ook in volgorde van ritten.
Je kunt een rit annuleren totdat je instapt. De eerste twee minuten na het bestellen is annuleren kosteloos, anders kost het 70% van de overeengekomen prijs met een maximumbedrag van € 5,00. Als de chauffeur te laat is (dus ná het ophaaltijdvak), kun je annuleren en brengen we geen kosten bij je in rekening.

Tips, klachten en complimenten

In de app is het eenvoudig om terugkoppeling te geven, positief en negatief. Wij nemen alle feedback serieus en zullen er zo snel mogelijk op anticiperen. Ook kun je terecht bij de klantenservice van AML (088 - 6000 966 – lokaal tarief) en info@amlflex.nl
Er worden steeds weer nieuwe functies aan de app toegevoegd en dit gaat helaas soms gepaard met errors of bugs. We doen ons uiterste best om alle fouten uit onze systemen te halen. Als je een fout hebt gevonden, meld hem dan via de feedback knop in de AML Flex app of mail ons via feedback@amlflex.nl. Dan lossen we het zo snel mogelijk op.
Omdat wij altijd zoeken naar een optimale planning om zoveel mogelijk reizigers te bedienen, is het niet mogelijk om dezelfde chauffeur te boeken. Laat je verrassen!
Gebruik je onze app en onze diensten, dan registreren we voor een goede werking je naam, e-mail en telefoonnummer. Jouw automatische incasso- en creditcard gegevens worden door onze payment service provider bewaard – wij bewaren die niet zelf. We verwerken je gegevens volgens de eisen van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Bekijk hier meer over privacy . Deze gegevens worden opgeslagen in het klantensysteem van AML Flex en gebruikt om onze diensten en producten aan je te kunnen leveren binnen de daarvoor geldende voorwaarden .
Terug Home