In- en uitchecken Valleilijn

Vergeet niet altijd in- en uit te checken! Ook voor abonnementhouders. Als je de eerste keer met je OV-chipkaart wilt reizen met de Valleilijn moet je de kaart hiervoor activeren, lees meer hierover.
Met een OV-chipkaart check je in op het station van vertrek en uit op het station van aankomst. Op de perrons van alle stations staan kaartlezers. De kaartlezer herken je aan het logo van de OV-chipkaart en de logo van je vervoerder.

Stapt je in Amersfoort of Ede-Wageningen over op/van een NS trein? Dan moet je eerst uitchecken bij de vervoerder die je heeft gebracht en vervolgens inchecken bij de vervoerder waar je mee verder gaat reizen.
Let op welke kaartlezer je gebruikt. Op stations Amersfoort en Ede-Wageningen staan NS en Connexxion kaartlezers. Om met de Valleilijn te rezien gebruik de kaartlezers met logo's van Valleilijn/Connexxion. Niet met het NS logo!

Vergeten uit te checken?

Wanneer je een uitcheck hebt gemist, bijvoorbeeld door een storing of omdat je dit bent vergeten, dan kun je saldo terugvragen. Dit kan in drie simpele stappen via uitcheckgemist.nl.

Om gemakkelijk te weten wanneer je hier recht op hebt, kun je je aanmelden voor een Uitcheck Gemist Alert. Aanmelden voor dit e-mail alert kan op www.uitcheckgemist.nl/melding.
Let op: Saldo terugvragen kan voor maximaal 3 ritten per vervoerder per half jaar (periode januari t/m juni en juli t/m december).

Blinden en slechtzienden

Blinden en slechtzienden mogen alle gemiste check-outs corrigeren. Dit kan via het serviceloket OV Blinden & Slechtzienden. Ze zijn bereikbaar via 0800 4848400 (gratis) of via de mail: serviceloket@ov-chipkaart.nl.

Ook interessant

Vervoersbewijzen Valleilijn

Wat voor vervoerbewijzen zijn er en hoe kan ik betalen?