Veelgestelde vragen Renovatie Haringvlietbrug

Van wanneer tot wanneer is de Haringvlietbrug afgesloten en reis ik met Connexxion een andere route?

  • Van 9 juni t/m 4 augustus 2023

Waarom is de Haringvlietbrug dicht en heb ik langere reistijd?

  • De brug is afgesloten, waardoor auto’s en bussen niet over de brug kunnen rijden. Connexxion rijdt daarom een omleidingsroute richting het meest centrale punt. Dit is Spijkenisse Metrostation.

Hoelang ben ik nu onderweg?

  • Dit is afhankelijk van je opstaphalte, het tijdstip waarop je gaat reizen en de verkeersdrukte. Het kan in sommige gevallen zijn dat je 60 minuten boven op je normale reistijd langer aan het reizen bent op een enkele reis.

Ik heb een abonnement, is deze wel geldig in de bus nu ik op een andere bestemming wordt afgezet?

  • Als je een maandabonnement hebt, dan moet je mogelijk een andere sterwaarde kiezen. Vraag ook een QR-code aan via het aanvraagformulier hierboven. Doe dit op tijd, 31 mei verstrekt Connexxion de QR-codes.

  • Heb je een jaarabonnement? Vraag dan een QR-code aan via het aanvraagformulier op deze pagina. Je krijgt van ons een E-ticket met QR-code, zodat je tijdens de afsluiting wel kunt reizen in het gebied.

Waarom krijgen abonnementhouders een QR-code om te reizen?

  • De codes worden verstrekt omdat de reiziger al betaald heeft voor een vaste route. Helaas rijden wij nu een andere route, die meestal niet binnen de geldigheid van het abonnement valt. Ter compensatie verstrekken wij de QR-code zodat er wel gereisd kan worden zonder bijkomende kosten.

Ik reis incidenteel, word ik ook gecompenseerd?

  • Connexxion en Rijkswaterstaat hebben het kilometertarief van jouw reis gehalveerd, waardoor je hetzelfde kwijt bent voor jouw reis als in de normale situatie.

Ik heb belangrijke afspraken waar ik niet onderuit kom en ben bang dat ik nu niet op mijn bestemming kom.

  • De Haringvlietbrug heeft onderhoud nodig en Rijkswaterstaat doet zijn uiterste best om de afsluiting zo beperkt mogelijk te houden. Helaas is de brug volledig afgesloten van 9 juni t/m 4 augustus a.s. Probeer je afspraken zo goed mogelijk te plannen, reis buiten de spitstijden (na 10.00uur en voor 14:30). Houd rekening met extra reistijd (tussen de 30 en 60 minuten).

Is mijn 65+dalvrijabonnement wel geldig in de bus?

  • Ja, je 65+dalvrijabonnement is gewoon geldig met dezelfde voorwaarden.

Het minimaproduct dat ik gebruik, is dat geldig?

  • Ja, het minimaproduct is geldig ook tijdens de afsluitingen.

Wanneer ik op Spijkenisse aankom, ben ik nog steeds buiten mijn zone aan het reizen. Wie betaalt dat?

  • Helaas kunnen wij geen kosten compenseren bij andere vervoerders. Het is dus van belang om wel saldo op je ov-chipkaart te hebben als je reist buiten jouw zones. Dit geldt voor het reizen buiten jouw zones bij een andere vervoerder dan Connexxion HWGO.