Op vrijdag 1 juli wordt er gestaakt in Noord-Holland Noord. Dit heeft invloed op onze dienstverlening.

Hoera! Connexxion de klantvriendelijkste vervoerder van 2022

Marktonderzoeksbureau MarketResponse reikt jaarlijks de consumentenprijs Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland uit. In de categorie openbaar vervoer is Connexxion tot winnaar uitgeroepen. Daarmee laten wij de andere genomineerden in deze categorie, Arriva, HTM, NS en RET, achter ons.

Trotse collega's op de foto (v.l.n.r.): Henri Stoutjesdijk, Gerda van Til, Jurgen van der Heiden, Rob van Tol, Erik van Essen, Steven Breedveld.


De prijs werd vrijdagmiddag, tijdens een feestelijke uitreiking, in ontvangst genomen door regiodirecteur Erik van Essen en een afvaardiging van enthousiaste collega's: chauffeurs Jurgen van der Heiden (Amstelveen) en Henri Stoutjesdijk (HWGO), machinist Steven Breedveld (Valleilijn), Rob van Tol (Service & Veiligheid) en Gerda van Til (Klantenservice).

Transdev CEO Manu Lageirse: “Wij zijn ongelofelijk trots en blij dat we – net als in 2020 - ook dit jaar tot klantvriendelijkste vervoerder van Nederland zijn gekozen. Onze reizigers waarderen de vriendelijkheid en behulpzaamheid van onze mensen. En zien ook dat wij vooruit lopen op het gebied van duurzaamheid met schonere en stillere bussen. In de OV-klantbarometer over 2021 scoorden wij ook al een dikke 8. We blijven continu verbeteren. En wie weet staan we volgend jaar dan opnieuw bovenaan!"​

Reizigers zeiden in het onderzoek over Connexxion: “Goede service, hij komt altijd op tijd en ze zijn gewoon klantvriendelijk.”

Rituals was ook dit jaar de overall winnaar van het Klantvriendelijkste Bedrijf van 2022.

Bekijk hier het magazine Klant voor een overzicht van alle winnaars in de verschillende branches.