Tussen Maassluis en Rozenburg vaart de veerdienst van Connexxion.

De veerpont vertrekt elke 20 minuten vanuit Maassluis en Rozenburg. In de spits vaart elke 10 minuten een spitsboot. 

(In de zomer, van 21 juli t/m 31 augustus, vaart de boot  elke 20 minuten).

 

Dienstregeling (buiten de spits)

Vanuit Maassluis
Vanuit Rozenburg
ieder uur om:
ieder uur om:
.10
.00
.30
.20
.50
.40
 
Vertrektijden vanuit Maassluis:
Eerste afvaart: ma. t/m zat. om 06:10u., zon- en feestdagen 07:10u.
Laatste afvaart: 23:50u. (op 31 december om 21:50 uur).

Vertrektijden vanuit Rozenburg:
Eerste afvaart: ma. t/m zat. om 06:00u., zon- en feestdagen 07:00u.
Laatste afvaart: 00:05u. (op 31 december om 22:00 uur).

Reserveren is niet mogelijk.
 

Wat kost een kaartje?

Op de veerdienst gelden speciale kaarten en abonnementen.

 

Veelgestelde vragen

Bekijk hieronder de veelgestelde vragen. 
 

Algemene informatie veerdienst

De veerpont vaart elke 20 minuten. Je vindt de volledige dienstregeling hier. In de spits vaart er elke 10 minuten een pont.
Vanaf Maassluis:
’s ochtends: 06.50 - 9.30 uur
’s middags: 15.50 - 19.30 uur

Vanaf Rozenburg:
’s ochtends: 06.40 - 9.40 uur
’s-Middags: 15.40 - 19.20 uur
De overtocht duurt ongeveer 5 minuten.
Connexxion vaart met de Staeldiep en de Blankenburg. De Staeldiep kan een maximale belasting aan van 120 ton. De Blankenburg is iets groter en kan maximaal 140 ton dragen. Voor beide ponten geldt dat voertuigen die er gebruik van maken een maximale asbelasting mogen hebben van 20 ton.

Tarieven, saldopas en maandabonnementen

Je kunt gebruik maken van de pont met een los ticket, een saldopas of een abonnement. Deze drie manieren worden hieronder verder toegelicht.

Losse tickets

Als je slechts af en toe gebruik maakt van de pont, kun je via de automaat bij de slagboom een ticket kopen. Ook kun je bij onze medewerkers een ticket kopen: dit kan alleen contant en er zit een toeslag van € 0,25 per ticket op. Hieronder staan de tarieven* voor een enkele reis met een los ticket.

Tarieven losse tickets  
Voetganger € 0,85
(Brom)fiets € 1,30
Motor  € 2,45
Auto  € 4,30
Vrachtauto/bus € 9,95 
Zwaar verkeer € 19,90

Saldopas
Als je regelmatig gebruik maakt van de pont is het al snel voordeliger om een saldopas aan te schaffen. Als je hier saldo op laadt, kun je hier mee reizen. Met een saldopas krijg je namelijk zo’n 30 tot 40 procent korting op het normale tarief. Hieronder staan de tarieven* voor een enkele reis met een saldopas.
Tarieven saldopas  
Voetganger € 0,59
(Brom)fiets € 0,93
Motor  € 1,71
Auto  € 2,62
Vrachtauto/bus € 6,01
Zwaar verkeer € 12,02

Maandabonnement
Als je bijna dagelijks gebruik maakt van de pont, is het vaak goedkoper om een maandabonnement aan te schaffen. Zodra je meer dan 30 enkele reizen per maand maakt, is een abonnement voordeliger dan reizen op saldo. Om van een abonnement gebruik te kunnen maken, heb je ook een saldopas (á € 3,50) nodig om het abonnement op te laden. Hieronder staan de tarieven* voor een maandabonnement.
Tarieven maandabonnement  
Voetganger € 17,75
(Brom)fiets € 27,90
Motor  € 51,50
Auto  € 78,75

*Tarieven gelden per 1-1-2016. Je kunt aan dit overzicht geen rechten ontlenen. Prijswijzigingen voorbehouden.
Vanaf het moment dat je kind vijf jaar is. Jongere kinderen mogen gratis mee.
Als je met een groep een overtocht wil maken, stuur ons dan voor informatie een e-mail. Vermeld hierbij de groepsgrootte, de datum/data van de overtocht(en) en het soort vervoer van de overtocht. Wij nemen dan contact met je op.
Het scholierenabonnement is alleen te gebruiken door inwoners van gemeente Rozenburg van 5 t/m 18 jaar die de pont gebruiken om naar school te gaan. Je kunt dit abonnement maandelijks aanschaffen via de stadswinkel Rozenburg. Neem bij het aanschaffen een geldig legitimatiebewijs én een bewijs dat je in de gemeente Rozenburg woont mee.

Klik hier voor meer informatie over de stadswinkel op de website van de gemeente Rotterdam.
Een losse saldopas kun je alleen kopen bij een van onze medewerkers op de pont tegen een eenmalige contante betaling van € 3,50. Losse passen worden dus niet verstuurd door onze klantenservice.
Dit kan op twee manieren: bij de automaten op het opstelterrein van de pont, of online saldo op je saldopas laden. Hiervoor heb je wel een account nodig.
Heb je nog geen saldopas, dan kun je een aanvraag indienen via het hiervoor bestemde webformulier. Je krijgt vervolgens na bevestiging van ons een saldopas thuisgestuurd met daarop het abonnement geladen. Je ontvangt hiervoor later apart een factuur.

Indien je al wel een saldopas hebt, kunt je online een formulier downloaden, en ingevuld mailen naar ons. Wij zetten vervolgens het abonnement klaar op je saldopas. Je ontvangt via de mail instructies hoe je het abonnement betaalt en activeert.
Abonnementen van de veerpont gelden per kalendermaand. Indien je dus halverwege de maand een abonnement wilt, kun je ervoor kiezen deze met terugwerkende kracht voor de huidige maand in te laten gaan, of per de 1e van de volgende maand. In het eerste geval betaal je wel het tarief voor de volledige maand.
Ja, vanaf de 22e van elke maand kunt je je abonnement verlengen voor de volgende maand. Dit kan bij de automaten bij de pont, of online als je je pas registreert.
Ja, als je bijvoorbeeld een abonnement hebt voor de auto, kan je daarnaast een overtocht met je fiets met saldo betalen. Het saldo van de pas is onbeperkt houdbaar. Dit geldt ook wanneer je je abonnement gebruikt in plaats van saldo.
Nee, er kan maar één abonnement op je saldopas staan. Per abonnement is een aparte saldopas nodig.
Nee, een abonnement is aan een voertuig gebonden. Bij motorvoertuigen moet je een kenteken opgeven; deze wordt opgeslagen in de pasinformatie. Indien je voor meerdere voertuigen een abonnement wenst, dien je per voertuig een abonnement aan te schaffen.
Nee, dit kan alleen door de klantenservice worden gedaan. Als je een abonnement hebt, en je een abonnement wilt voor een ander soort vervoer, kun je ons een e-mail sturen. Vermeld hierin je pasnummer, je huidige abonnement en je gewenste abonnement. Wij zullen de wijziging dan per de eerste dag van de volgende maand doorvoeren.

Opwaarderen saldopas en online account

Dit kan bij de automaten op het opstelterrein van de pont, of online. Hiervoor heb je wel een account nodig.
Met een online account kun je eenvoudig je kaartgegevens inzien, het saldo opwaarderen en een eventueel abonnement verlengen. Je kunt per account meerdere passen toevoegen.
Voor het aanmaken van een account gebruikt je het unieke pasnummer. Dit pasnummer staat achterop de saldopas. Indien je het nummer daar niet kunt vinden, kun je dit ook achterhalen door op je ticket te kijken dat je ontvangt als je met je pas een ticket koopt. Vervolgens kunt je je pas registreren met dit pasnummer en een e-mailadres, dat doe je hier. Vervolgens ontvang je een mail, waarin je je aanvraag kunt bevestigen. Als je dit hebt gedaan kun je vervolgens hier inloggen.
Heb je in de spamfolder van je mailbox gekeken? Het kan voorkomen dat de bevestigingsmail als spam wordt aangemerkt. Als daar ook de mail niet in zit, stuur dan een e-mail naar ons. Vermeld hierbij je pasnummer en het e-mailadres waarmee je je pas wilt registeren. Wij activeren dan je account handmatig.
Ja, dit is mogelijk. Enige uitzondering hierop is het wijzigen van een kenteken bij een maandabonnement voor auto of motor. In dat geval kun je een mail sturen naar ons om je kenteken te wijzigen. Vermeld hierin je pasnummer, je oude kenteken en je nieuwe kenteken. Wij wijzigen dan je kenteken.

Problemen met saldopas of tickets

Het kan voorkomen dat een pas of de betaalautomaat niet werkt. In de meeste gevallen betreft dit een korte storing, en kun je bij een volgende overtocht gewoon weer gebruik maken van je pas. Heb je hier vaker last van, of werkt je pas helemaal niet meer? Geef dit dan door via ons e-mailadres. Vermeld hierbij je pasnummer en contactgegevens. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.
Je kunt bij onze medewerkers op de pont hiervoor een restitutieformulier vragen, deze invullen en door een van de medewerkers laten ondertekenen. Stuur dit formulier op, dan maken wij het teveel betaalde bedrag naar je over. Het adres staat op het formulier. Vergeet niet het ticket met het formulier mee te sturen!
Meld dit zo snel mogelijk bij onze klantenservice door een e-mail te sturen. Vermeld hierbij je pasnummer en je contactgegevens. Wij blokkeren de pas zo snel mogelijk, zodat er geen misbruik van gemaakt wordt. Op de pont kun je een nieuwe saldopas aanschaffen. Staat er nog saldo op de pas? Hieronder staat de procedure om saldo retour te ontvangen.
Nee, dit is technisch niet mogelijk.
Bij de medewerkers van de pont kun je hiervoor een restitutieformulier vragen. Vul deze in en laat deze door een van de medewerkers ondertekenen. Vervolgens kun je dit formulier opsturen naar het daarop aangegeven adres. Wij zorgen dat je het teveel betaalde bedrag retour ontvangt op je IBAN-rekeningnummer. Vergeet hierbij niet het ticket / de tickets mee te sturen!
Terug Home